• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Störigt Outlook problem

Gjorde misstaget att maila Microsoft och svaret blir som vanligt ingenting när mailar dessa jättar.

Bättre att gå via utsidan som vanligt.

Problemet är följande:

Vill INTE att det ska inleda varje mening med versal. Jag vet vart man klickar bort det men när jag
stänger ner Outlook och klickar upp programmet igen så har funktionen återaktivertats. Hur får man bort den funktionen permanent?

Nån som vet hur man fixar detta innan datajävlen åker i sjön.
 
Funkar tyvärr inte. Efter man bockat av funktionen stänger ner Outlook och öppnar det igen så har det blivit ikryssat igen. Sjukt störigt.
 

Bilagor

  • Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    39.1 KB · Visningar: 136
Kanske detta kan vara till någon hjälp:

I use Outlook 2007 and whenever I write a new email, the annoying
AutoCorrect feature capitalises the first word.
So I go to Editor Options -> Proofing -> AutoCorrect Options and
uncheck all the Captitlise this and that.
The next time I start Outlook the problem starts again.
Any ideas?
Thanks.


I had the same problem (I guess).
Somebody smart advised to: turn off the spell check options in tools,
options, spelling. It helped. Ted


Värt att prova.
 
Kanske detta kan vara till någon hjälp:

I use Outlook 2007 and whenever I write a new email, the annoying
AutoCorrect feature capitalises the first word.
So I go to Editor Options -> Proofing -> AutoCorrect Options and
uncheck all the Captitlise this and that.
The next time I start Outlook the problem starts again.
Any ideas?
Thanks.


I had the same problem (I guess).
Somebody smart advised to: turn off the spell check options in tools,
options, spelling. It helped. Ted


Värt att prova.

Må vara blind men jag hittar inte ens vart man stänger av stavnigen.
 
Jag gissar, eftersom jag inte har outlook.

1. Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn.
2. Klicka på Redigeringsalternativ på fliken E-postformat i dialogrutan Alternativ.
3. Klicka på Språkkontroll och sedan på Alternativ för autokorrigering
 
Jag gissar, eftersom jag inte har outlook.

1. Klicka på Alternativ på Verktyg-menyn.
2. Klicka på Redigeringsalternativ på fliken E-postformat i dialogrutan Alternativ.
3. Klicka på Språkkontroll och sedan på Alternativ för autokorrigering

Då kommer man till bilden jag bifogat tidigare i tråden. Finns ingen avstängningsfunktion för stavningen där.
 
Okej, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig.
Det är, vad jag förstår, många som har problem med detta i just outlook 2007. I Word sparas inställningarna, men inte i outlook. För outlook 2003 kunde man välja bort word som maileditor när liknande problem fanns.
 
Av ren nyfikenhet kunde jag inte låta bli att testa och på min dator sparas inställningarna även i outlook 2007. Är du säker på att du verkställer ändringarna?
 
Av ren nyfikenhet kunde jag inte låta bli att testa och på min dator sparas inställningarna även i outlook 2007. Är du säker på att du verkställer ändringarna?

100% säker. Först OK sen Verkställ.

Håller man in shift samtidigt som Enter blir det inte stor bokstav. Får kanske nöja mig med det men det blir liksom knöligt det också. Sånna här saker sitter ju i ryggmärgen.

Riktigt I-landsproblem egentligen. Men det värsta är nog Microsofts kundtjänst. Vilket skämt.