Stödmedlemsskap

clindh

Forumvärd
Re: stödmedlemskap, kanske...

chralm; sa:
Det är en hel del annonser på utsidan, slipper man dem som medlem?
Vi önskar vi kunde lova det nu direkt, men tills vi har ett hum om hur många som kan tänka sig att betala istället är det svårt. Det är dock vår målsättning att kunna reducera antal annonser, och även prioritera branschannonser framför "vilda popups" odyl
Om utsidan publicerar artiklar som en medlem har skrivit, får man då betalt för detta (att ta betalt för att saker, men i sin tur inte betala de som möjliggör att man kan ta betalt är ju inte helt etiskt försvarbart).
På ett sätt har du rätt - men det är ju inte så att vi drar in några pengar på att medlemmar bidrar med innehåll. Förvisso ökar ökat innehåll också antalet medlemmar och trafiken till sajten ökar, vilket i sin tur intresserar annonsörer - men nu säger vi att vi inte vill vara beroende av annonser! Det är lite moment 22 över det hela.

Men vi lovar att göra "kottarna" värdefulla igen - det är det belöningssystem vi har. Kottarna skulle tex kunna växlas in mot förlängt medlemsskap.

Kanoners

Bra ide att låta dom som vill få stödja, och att ni inte stänger ute andra. Det är allt för många som har gått på den niten "Bra jobbat" Klart att man vill stödja en så bra sida. Skicka en inbetalning direct

/Jocke

Bilder för stödmedlemmar

Nu när man kan få sätta in bilder på Prylmarknaden bör väl det se lite roligare ut än såhär?

http://www.utsidan.se/marknad/visa.asp?ID=13935

Förslagsvis en bild direkt i annonsen tillsammans med de andra annonserna. Stödmedlemmars annonser överst rent av? Alla förbättringar är av godo och stödmedlemskapet KANSKE gör att Utsidan förbättras ännu mer. Men då måste också stödet ge lite mer

Hur löser ni det förresten med de bilder som skall bort i Galleriet?
Kommer det 12 "sämsta" tas bort automatiskt eller?

Pilotexempel...

kan detta bli för hela svenska internetmarknaden.

Har betalt min avgift och förväntar mig ett litet lyft, vad flugfiskeportalen anbelangar.

När får vi chatta med nått högdjur?

/Björn

clindh

Forumvärd
Re: Bilder för stödmedlemmar

Buda; sa:
Förslagsvis en bild direkt i annonsen tillsammans med de andra annonserna.
Absolut, du måste ha råkat ut för något fel - kan du maila mig bilden du försökte lägga upp så får jag kolla? Såhär skall det se ut:
http://www.utsidan.se/marknad/visa.asp?ID=14085

Det finns en kryssruta i sökning om man vill ha annonser med bara bilder. Stödmedlemmars annonser överst är en bra idé!

Hur löser ni det förresten med de bilder som skall bort i Galleriet?
Kommer det 12 "sämsta" tas bort automatiskt eller?
Nä, det blir väl troligen de 12 äldsta. Men man får en förvarning först så man kan rensa ur själv om man vill.

Christer, hur har det gått?

Finns möjlighet att lägga upp någon "räknare" eller "trmometer" som man ser på insamlingsgalor; "Nu har 34% av Utsidans frekventa besökare blivit stödmedlemmar"

Hur ser det ut, får ni in några pengar? Går det att redovisa lite statistik, eller blir det bara fel? (Läs "besvikelse")

Lycka till

/föhl

Statistiken ungefär:
http://www.utsidan.se/motesplats/lista.htm?_order=efternamn,fornamn&typ=B&_title=paying

Till idag 61 personer. Låt oss anta att alla betalt 99 kr. Det gör cirka 6000 kronor att fylla hålen med. Troligen räcker inte detta till ens driften?

Med 24000 medlemmar utgör stödmedlemmar endast 2 promille. Ungefär gränsen för grovt rattfylleri?

Så några "miljonärer" blir väl knappast Utsidan-gänget :) Fortsätt stödja!

Skulle inte ett VÄRVNINGSYSTEM vara något att fundera på, då skulle man ju kunna värva sina vänner att stödja Utsidan och på så sätt får in LITE fler än dessa 2 promille?

[Ändrat av Buda 2002-02-27 kl 09:32]

Jag tror det ordnar sig

... när jag vunnit 5000 spänn på Sportsnet kommer jag skriva om det i alla forum och efter det en tävling till så kommer folk köa för att bli stödmedlemmar.

Värvningssystem kanske är okey, bara man inte får kottar som belöning ;), men annars tror jag lite sponsrade utlottningar och tävlingar för stödmedlemmar räcker långt. Jag slänger säkert bort 200 spänn på trisslotter och sån´t under ett år, och spelar ändå inte (??!!)... och vinner inte heller.

Hmmm
/H

Guest

Gäst
-Va, skall Du vinna? Det var ju min plan! När sker dragningen? Jag har redan sett ut en del grejer på sportsnet. Vi som betalt 198 kr, och inte 99 kr, får vi dubbelt så stor chans? Det vore rimligt. Se till att lotta ut presentkortet. Jag behöver grejorna!
/Mattias

tsss, det var jag som skulle vinna, 1 chans på ca 60 att vinna 5000! Sån chans har jag aldrig haft i ett lotterie, inte ens när man köper tombolalotter av den lokala idrottsföreningen på midsommar!

clindh

Forumvärd
Jajamen kom igen nu, icke-stödmedlemmar! Ni har två dagar kvar på er att betala in, oddsen att vinna presentkort på 5000:- är som ni ser mycket höga!

Vi hade inte räknat med en enorm anstorming av stödmedlemmar såhär direkt, men jag gissade väl på uppåt 100 st denna månad ivartfallfall. (Nä jag vart inte miljonär denna månad heller, jag får väl avbeställa min nya 4WD Porsche Cayenne... :))

Nä det kommer nog ta ett tag att göra denna omställning, men vi jobbar på att göra stödmedlemsskapet mer attraktivt. Här är alla idéer välkomna; vad fattas tycker ni? Skall vi ta fram några bra rabatter på utrustning, kurser odyl? Skall man få någon mer funktion på sajten? Andra idéer?

Tyst på dig Christer!!!

Lura inte in fler på det här nu, jag räknar iskallt med vinst. Men känner jag posten rätt så lär väl inte fler stödmedlemmar hinna reggas innan 1:a mars ändå.

Chansen finns ju dock att jag inte vinner och därför en stilla undran om kartellbildning. 2 röster-2500 kr var är ju ganska okey det med. Eller 4 - 1250 kr... om alla går ihop har vi tjänat in nästan ett halvårs stödmedlemskap. Hmmmm...

Ang. Stödmedlemskapets lockelser tycker jag, förutom tävlingar, lotterier som redan sagts, att rabatter hos leverantörer/handlare, övernattningar i fjällstugor mm vore kalas.

Sedan vore det ju naturligtvis kul att träffa några medlemmar live nå´n gång. Kanske på en sponsrad kurs eller ett seminarium. Fast egentligen kanske det är Utsidans medlemmar som ska hålla kurser, med tanke på alla dessa kloka rävar som uttalar sig här!

Ähh jag vet inte... Var det inte ett spånmöte eller nå´t för några år sedan. Var det i så fall bra? Kanske man skulle ha ett spånmöte till. Det är lättare att ta sån´t här live, känner i vart fall jag.
/H

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg