Stockholmsförare...

Det har ju varit lite snack om att det skall komma en ny Stockholmsförare men det verkar tyvärr mest vara snack. Är det någon som vet något mer?

Annars så vore det ju trevligt om det fanns någon som hade en gammal förare liggandes i bokhyllan som bara samlar damm. Då får ni gärna sälja den till mig...

Det kommer nog dröja ett tag tyvärr, som jag förstår det. Har dock inte hört av Micke Widerberg på ett tag, han kanske arbetar för fullt. Dock så funkar sthlms nätförare rätt bra som komplement till gamla föraren.

Nätföraren är jättebra men den är ju inriktad på sportklättring. Om man som jag helst klättrar trad så har man tyvärr inte så mycket att hämta där...

Det stämmer att nätföraren innehåller nästan bara sportturer. Det är sportturer som utvecklats mest de senaste åren, i Sthlm iallafall, så för tradturer räcker gamla föraren. Men nu var ju problemet att du inte hade den... :) hmm.... surt....

Har också, utan resultat, försökt få tag på en Stockholmsförare.
Jag kan bara istället rekommendera "Klättring i Sverige" av Patrik Leje och någon fler författare.

Den har lite av Stockholmsförarens innehåll samt även lite av det mesta i Sverige. Inte helt komplett alltså, men de bästa lederna från de flesta områdena.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg