Stockholmscupen...

får alla vara med i oavsett om man är grön eller elit, har jag hört =)
Skulle vara kul att prova, dock har jag sökt på olika sidor (highsport, skk, klätterförbundet, karbin, klätterverket) men inte hittat nån info om hur man anmäler sig??

Förresten, stämmer det att alla är välkomna, eller står det med bara för att det ser snyggt ut?

Sen såg jag lite olika datum också!
5 oktober på highsport-sidan och 7 dec på karbinsidan..
Är stockholmscupen fler tävlingar eller bara en?

Ur mailskörden

Letade fram mailet:
---------------------------------------------
Hej alla klätterfantaster...

Nu är snart inomhussäsongen här och med den kommer också andra trevliga arrangemang. En del av er känner kanske redan till "Stockholmscupen" och har t.o.m deltagit i någon av deltävlingarna de senaste 2 säsongerna och vissa av er har kanske inte ens hört talas om cupen...

Stockholmscupen kom till för att stötta TK (tävlingskommittén) och hjälpa till på ett lokalt plan att få fram fler deltagare och slussa in juniorer i tävlingsklättringen. Men framförallt vara en mötesplats för klättrare där man kan träffas, och under ett par timmar i månaden kunna umgås och ha roligt tillsammans under inte allt för pretentiösa o seriösa förhållanden. Cupen är utformad så att alla ska kunna vara med, novis som expert och just den aspekten har också gjort oss så populära under de senaste åren. För att undvika alltför mycket elitism så lottas alla priser på deltävlingarna ut så att även de som inte är med för att vinna utan kanske bara för skojs skull, också ska ha chans att få fina priser. Vid årets sista tävling ges dock priser för prestation under den samlade säsongen.

Söndagen den 5 oktober kl. 17.00 kommer 3:e säsongens första tävling att gå av stapeln på Klätterverket. Startavgift och anmälan på plats (60 kr) som oavkortat går tillbaka till de tävlande i form av priser, hyra av hallar osv...

Med detta mail vill jag välkomna er alla till tävlingen och vem vet kanske gör ni er en ny bekantskap, har allmänt trevligt eller är med och stöttar/hejar fram en blivande Svensk världsstjärna... I vilket fall har både ni och klättersverige tagit ett steg i rätt riktning.

MVH/Fredrik Jakobsson (arrangör av Stockholmscupen)
--------------------------------------------------
Hoppas all info ni ville ha fanns där annars får ni gnälla på Freddan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
climbrob STOCKHOLMSCUPEN! Sportklättring 0
climbrob Stockholmscupen - 3:e deltävlingen Sportklättring 0
climbrob Stockholmscupen - 2:a deltävlingen Sportklättring 0

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg