Stockholms Skärgård?????

Hej!Jag undrar om det är nån här som har erfarenhet av att cykla ute i den å tips på sider om båtluffningen med vaxholms båtarna m.m m.m

Båtluffarkortet kostar 385:- och då får du åka dom sk. W-båtarna i 16 dagar hur mycket du vill. Andra snabbare båtar t.ex. Cinderella båtar får man också åka mot ett tillägg på 20:-

Läs mer på http://www.waxholmsbolaget.se

/micke

Ingen som hqar lite tips om fler ställen i skärgården där det är trevligt fint skoj vackert m.m m.m
å tack ni som redan har svarat å hoppas er sommar blir trevlig =)

Min favorit...

Hejsan Patrik!
Jobbade på Utö för några år sedan och tröttnade snabbt åka runt de få användbara stigar som fanns. När jag hade långledigt så slängde jag därför upp mtb´n på kajaken och paddlade över till Ornö!
Då den södra delen hade campingförbud så fortsatte jag upp utmed den östra sidan en bra bit tills jag fan en perfekt plats att tälta, med egen sandstrand och så.
Hade tidigare besökt en vän som hyrt ett sommarhus på ön så jag visste att det fanns en hel del bra stigar, men blev ändå överraskad!
Under tre dagar hojjade jag som besatt, mötte inte en själ på den välmarkerade och omväxlade vandringsled som löper runt hela ön.
Besök museet vid kyrkan och införskaffa den utmärkta Ornöguiden så får du en bra och billig ledbeskrivning samt berättat för dig Ornö´s rika historia.
Ha en skön sommar!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg