Stockholm city

Snälla är det ingen som kan komma med tips på några bra träningssträckor i närheten av city har bott på landet förrut och haft hur mycket leder som helst att cykla på men nu har träningen legat ner i 1 år på grund av att jag inte finner några bra ställen att cykla på!!!
 
Stockholm är som bekant fullt av vatten. Längs vattnet kan man alltid hitta stigar att cykla på. Men om man STRIKT skall hålla sig i CITY så finns ju inte så mycket.
 
Ta pendeln

Kanske inte så nära rent teknisk, men man får faktiskt ta cykeln med på pendeltåget om det inte är rusningstid. Vissa spärrvakter kan se lite sura ut, men om man vill ha det skriftligt står det i någon SL-broschyr, tror jag. Med pendeln kan du säkert ta dig till någon kul plats att cykla på, även om jag inte kan ge dig tips på var...
 
the real deal

1. Hagaparken. Kryllar av små och stora stigar. Det finns en hel drös med småkullar och så förståss le grand Hagakullen med downhillbana på norrsidan. :)

2. Lill-Janskogen. Börja vid Tekniska högskolan, sen är det ungefär som Haga - välj en stig och kör hårt!

3. Björkhagen. Lite längre bort, men helt klart värt besväret. Börja vid T-banan och sikta på Hellasgården och golfbanan. Kommer du till Hellas är även det ett grymt område. Gary Fischer lär ha korat det till ett av världens tio bästa...

Om du bara känner för lite freeride i stan kan du hänga på de här: http://www.frostnet.nu

/Fredrik
 
Du måste ut från stan.

Haninge Rudan Friluftsområde- 20 min från stan
Haninge Hanveden - 25min från stan
Nacka Hellas - 10min från stan


Kolla in Trailblazin.com för stigar.

/Paul
 
glöm inte

Haninge Tyresta nationalpark är också bra. En liten tur från pendeltågsstation bara. Glöm dock inte att vissa regler gäller i nationalparker och naturreservat.
Thomas.
 
Grimsta Skogen borta vid Vällingby har endel fina cykelstigar. Sedan finns ju även Järvafältet som är bra, riktigt "city" är det ju dock inte

Ute på Lidingö finns också endel bra stigar.
 

Liknande trådar