Är det någon som har erfarenhet av att cykla mellan Stockholm och Nynäshamn på MTB? Jag och min kompis tänkte ta en långkörare som förberedelse för sommarens motionslopp. Att hitta i skogen ser jag inte som nåt problem, vi tänkte åka Sörmlandsleden/Nynäsleden men jag har ingen uppfattning om hur terrängen är. Visseligen är det bra träning att kånka på cykeln men inte så roligt. Eventuellt åker vi till Handen med Pendeltåg och startar där. Avslut blir i alla fall i Nynäs för en pilsner och pendeltåg hem. Jag har sett flera stigtips som ligger längs vår väg, men det kanske blir för jävligt sen?
Inget ont om Hellasgården eller Järvafältet men det börjar kännas som vi cyklar i cirklar. Jag är också tacksam för tips åt andra hållet, NÖ eller NV med utgångspunkt från Sthlm. Men bara korta transportsträckor på asfalt!
Inget ont om Hellasgården eller Järvafältet men det börjar kännas som vi cyklar i cirklar. Jag är också tacksam för tips åt andra hållet, NÖ eller NV med utgångspunkt från Sthlm. Men bara korta transportsträckor på asfalt!