STF skickar otydliga budskap. Det är stängt men ändå öppet??

Hej forumet! Jag blev mycket förvirrad när jag kollade öppettiderna för STF Kebnekaise. På hemsidan står det tydligt (Och som brukligt...)

Öppettider
27 februari - 21 april
12 juni - 21 september

Inga konstigheter än så länge.

Däremot finns ett meddelande högst upp på hemsidan som säger följande och jag citerar " Restaurangen stängd 21-27 april Under perioden 21-27 april är Kebnekaises restaurang stängd, men butik och reception håller öppet några timmar om dagen."

Stationen stänger alltså 21 april, men håller ändå öppet efter 21 april? Nu blir jag förvirrad.

Fråga: Vilka datum har stationen öppet egentligen?

Nu vet jag inte vart du hittar öppetider för fjällstationen, jag hittar dom inte just nu - men visst finns den nagonstans.
Edit: Nu har jag sett dom. Längre ner på sidan... Nu tror jag även mer på detta jag skrev tidigare längre ner.
På stationens hemsida finns ju inte bara den meddelande att restaurangen är stängd, men där finns ju att höger bokningsdialogen - och där ser man att man kan boka till och med 26./27. april.
Så stationen är väl öppet - kannske har man anpassat det med en vecka och inte ändrat på alla platser på hemsidan...

Nu vet jag inte vart du hittar öppetider för fjällstationen, jag hittar dom inte just nu - men visst finns den nagonstans.
Edit: Nu har jag sett dom. Längre ner på sidan... Nu tror jag även mer på detta jag skrev tidigare längre ner.
På stationens hemsida finns ju inte bara den meddelande att restaurangen är stängd, men där finns ju att höger bokningsdialogen - och där ser man att man kan boka till och med 26./27. april.
Så stationen är väl öppet - kannske har man anpassat det med en vecka och inte ändrat på alla platser på hemsidan...

Så är det säkert. En miss där man skrivit 21 april som borde vara 27 april.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg