• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Steve Irwin dödad av stingrocka

Har han dött igen?

Australiensarna är ganska bra på att ta livet av stjärnor. Steve har ju dött förut. Abba dog på 70-talet. När jag var i Australien 1998 hade Aqua dött i en bilolycka.

För krokodiljägarens egen skull hoppas jag att det inte är på allvar den här gången heller.

--
Men han verkar ha dött på riktigt enligt alla källor.
Nåja - om du leker med döden så kan det hända att döden leker med dig.

[Ändrat av Nordesjö 2006-09-04 kl 13:23]
 
Inte direkt oväntat, men han har ju överlevt så länge så det blev ju lite oväntat ändå! :( Å av en stingrocka dessutom, efter alla monster den där mannen mött.. Tråkiga saker..
 
Toffs; sa:
Inte direkt oväntat, men han har ju överlevt så länge så det blev ju lite oväntat ändå! :( Å av en stingrocka dessutom, efter alla monster den där mannen mött.. Tråkiga saker..

Det är ofta så det går till slut,nån liten till synes dum grej,han blav aldrig nånsin ormbiten.Lite tråkigt,för han var en festlig prick på dumburken.


peter
 
ping; sa:
Det är ofta så det går till slut,nån liten till synes dum grej,han blav aldrig nånsin ormbiten.Lite tråkigt,för han var en festlig prick på dumburken.


peter

Jo det blev han. Såg en gång på tv när en pytonorm högg honom i benet, förvisso inte giftig men det kanske han inte räknade.

/K
 
carvingkimbo; sa:
ping; sa:
Det är ofta så det går till slut,nån liten till synes dum grej,han blav aldrig nånsin ormbiten.Lite tråkigt,för han var en festlig prick på dumburken.


peter

Jo det blev han. Såg en gång på tv när en pytonorm högg honom i benet, förvisso inte giftig men det kanske han inte räknade.

/K

Nä,det tror jag inte att han räknade.Smånafsande hör ju liksom till
bland kramar och lite kelande.


peter
 
jupp, lite jobbig. Men det kunde man ju undvika genom att byta kanal.
Då var det värre för djuren. Fr a för att hans program reducerar djuren till farliga bestar med endast ett egentligt värde, nämligen underhållningsvärde, och därmed ekonomiskt värde.
Attenborough och Landin sköter detta bättre.
Eller har jag missat nån poäng, har inte sett mycket av hans produktion nämligen.
 
Från Sydsvenskan appropå hans död:

"Dansk tv är förstås på hugget och hedrar Steve Irwin med att visa den australiensiska filmen ”Krokodiljägaren”, där Steve Irwin spelar sig själv, denna torsdag klockan 22.00 i DR1."

Jag tittar på den just nu...