Till helgen skall jag ut med ett par kompisar och vandra ett par dagar nära Göteborg. Jag undrar om någon har koll på om följande vindskydd finns kvar och i vilket skick de är:
* Vättlefjäll - Björsjön
* Vättlejäll - övriga vindskydd (Gäddvattnet, Kroksjön)
* Djupevatten vid Bohusleden etapp 10 Lysevatten – Hasteröd
* Store Väktor vid Bohusleden etapp 11 Hasteröd – Vassbovik
* Vindskydden som finns på sportfiskarnas karta över Svartedalen
Jag undrar också om någon känner till om det finns fler vindskydd i Vättlefjäll öster och norr om Kroksjön och Björsjön, t.ex. vid Holmevatten och om det finns fler vindskydd vid etapp 8-12 av Bohusleden än de som finns på kartorna eller i min lista nedan.
Själv kan jag bidra med status för ett antal vindskydd i Svartedalen och Risveden:
Svartedalen, Holmevatten ett bit söder om Bottenstugan: Bra skick, sept 2009
Svartedalen, Bottenstugan: Bra skick, maj 2010
Svartedalen, Stora Iglekärr (nära Bottenstugan): Bra skick, maj 2010
Svartedalen, Härsvatten: Fanns inte alls, maj 2010 (har tydligen funnits tydligen)
Svartedalen, Stora Hästevatten: Nytt vindskydd i bra skick, maj 2010
Svartedalen, nordöstra Gårdsjön söder om viken: Bra skick, eldstad som kan värma vindskyddet vilket är ovanligt, maj 2010
Svartedalen, nordöstra Gårdsjön norr om viken: Halvbra skick, kan nog vara dragigt och taket såg så där ut, maj 2010
Risveden, Aborrsjön: Bra skick men litet (ca 3 pers), sept 2009
Risveden, Stora Kroksjön: 4 st vindskydd i bra skick, 2 stora och 2 små, sept 2009
Örjan
* Vättlefjäll - Björsjön
* Vättlejäll - övriga vindskydd (Gäddvattnet, Kroksjön)
* Djupevatten vid Bohusleden etapp 10 Lysevatten – Hasteröd
* Store Väktor vid Bohusleden etapp 11 Hasteröd – Vassbovik
* Vindskydden som finns på sportfiskarnas karta över Svartedalen
Jag undrar också om någon känner till om det finns fler vindskydd i Vättlefjäll öster och norr om Kroksjön och Björsjön, t.ex. vid Holmevatten och om det finns fler vindskydd vid etapp 8-12 av Bohusleden än de som finns på kartorna eller i min lista nedan.
Själv kan jag bidra med status för ett antal vindskydd i Svartedalen och Risveden:
Svartedalen, Holmevatten ett bit söder om Bottenstugan: Bra skick, sept 2009
Svartedalen, Bottenstugan: Bra skick, maj 2010
Svartedalen, Stora Iglekärr (nära Bottenstugan): Bra skick, maj 2010
Svartedalen, Härsvatten: Fanns inte alls, maj 2010 (har tydligen funnits tydligen)
Svartedalen, Stora Hästevatten: Nytt vindskydd i bra skick, maj 2010
Svartedalen, nordöstra Gårdsjön söder om viken: Bra skick, eldstad som kan värma vindskyddet vilket är ovanligt, maj 2010
Svartedalen, nordöstra Gårdsjön norr om viken: Halvbra skick, kan nog vara dragigt och taket såg så där ut, maj 2010
Risveden, Aborrsjön: Bra skick men litet (ca 3 pers), sept 2009
Risveden, Stora Kroksjön: 4 st vindskydd i bra skick, 2 stora och 2 små, sept 2009
Örjan