Ståpäls!

Vad säger ni om detta:

temp40dl.png

och detta:

prec45mz.png

Jag vet att man skall ha misstro mot långtidsprognoser men minusgrader och ingen nederbörd i 10 dagar i nästan hela Sverige!

-Palle

Kanallopp?

Optimisten tror (hoppas) på att de holländska kanalerna fryser till nästa helg :)

... men troligen krävs mer kyla.

Re: Kanallopp?

pby; sa:
Optimisten tror (hoppas) på att de holländska kanalerna fryser till nästa helg :)

... men troligen krävs mer kyla.
Ja, jag vet att det inte är rätt forum, men det var inte jag som började: Färsk israpport från Holländsk vän: "We have 2 cm ice on some canals right now. The wind is OK this week from east, but there is no cold east of us to transport here... It will be -2/-3 coming nights, not enough, I'm afraid."

Förresten, kunde man inte har någon relativt öppen chat-liknande sida där man kunde disktuera nuvarande och kommande isar i Sverige och även utomlands? Kanske på skridskonätet, fast grabbarna där har väl tillräckligt redan.

Re: Re: Kanallopp?

kr-val; sa:
Förresten, kunde man inte har någon relativt öppen chat-liknande sida där man kunde disktuera nuvarande och kommande isar i Sverige och även utomlands? Kanske på skridskonätet, fast grabbarna där har väl tillräckligt redan.

Snacka med Bo Jägenstedt.

-Palle

Intressant igen

Det börjar likna ett intressant väderläge igen. Förut snackade de om milt till helgen, men nu verkar det peka mot mer kyla, vad jag kan förstå. Det allra bästa är att vädret januari och det i februari brukar hänga ihop så vi kanske har en lång köldperiod på gång!

-- Krister (drömmer om Vättern)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg