Skriver ner den beskrivning jag själv har dokumenterat, vågar inte lova att det är helt korrekt med tanke på att det var ett tag sedan jag gjorde det! Det kan låta lite krångligt men är ganska intuitivt när man väl ser grejerna framför sig.
Montera växlarna:
Det finns två eller tre lager med varsin röd prick, de röda prickarna skall vara i linje, när väl dessa är på plats skall de sättas i linje med de två röda prickarna på växelhubben. Slutligen skall den yttersta ringen monteras, där skall de gula prickarna placeras i linje för att därefter vridas 45 grader medsols så att tappen pekar rak fram i cykelns riktning, den sista ringen är själva låsringen.
OBS själva hjulet skall inte låsas fast i ändläget på urfasningen, detta är endast till för att spänna kunna spänna kedjan, sätt den istället där kedjan blir tillräckligt spänd.
Justera växlarna:
Växla upp till 4:an, kolla i "fönstret" bak på växeldrevet, kontrollera att den ring som är närmst hjulet visar en gul prick, justera sedan vajern med finjusteringen uppe vid växelreglaget tills du ser ytterligare en gul prick i lagret utanför, dessa skall vara i linje, när de är det är resterande växlar i rätt läge.