Har haft Garmin GPS'er så länge som GPS-systemet har existerat, och har varit väldigt nöjd med dem. Har i princip aldrig haft några problem med dem, och har därför vågat köpa flera av mina GPS'er från bl.a. USA.
Av en ren slump, så köpte jag dock min senaste Garmin GPSMAP 60C av en handlare i Sverige. Nåja, slump och slump, han gav mig helt enkelt ett erbjudande jag inte kunde motstå!
Och tur var väl det, för under en fisketur så förvandlades min dyrgrip till ett veritabelt akvarium!!!
Det visade sig att det var en pytteliten spricka (strax ovanför pil upp tangenten) som gjort att vatten lyckades tränga in i GPS'en. Värt att notera är att det räckte med en regnskur för att den skulle ta in vatten.
Hur som helst så lämnade jag in GPS'en till handlaren för åtgärd samt att jag själv ringde till Sportmanship för att få veta mer om fenomenet. På Sportmanship påstod man dock att man aldrig hade hört talas om sprickor i plasten tidigare och att det inte var något kvalitetsproblem med 60-serien (vilket det faktiskt ryktas om på nätet).
Det som var lite besynnerligt i sammanhanget var att de påstod att min enhet inte hunnit blivit registrerad och att man därför inte kunde uttala sig om felet. Man sa att det skulle ta ungefär två till tre veckor innan jag kunde få besked om åtgärd.
Jag blev därför mäkta förvånad när det två dagar efter mitt samtal låg en sprillans ny 60C och väntade på mig hos min lokala handlare. Sportmanship hade vare sig ifrågasatt om jag själv haft sönder den eller kommenterat varför de bytte ut GPS'en!
Personligen tror jag att Sportmanship agerat så som dom gjort för att mörka att det finns problem 60-serien.
Det vore dock intressant att få veta om det är fler än jag som har haft dylika problem, och i sådana fall med vilka modeller?
Jag har själv köpt en ny Garmin GPSMAP 60CSx nu, och hoppas att den inte ska få samma problem.
Utbytesenheten från Sportmanship har jag lagt ut på Tradera för försäljning. Den kanske har en "förbannelse" över sig, vad vet jag
Av en ren slump, så köpte jag dock min senaste Garmin GPSMAP 60C av en handlare i Sverige. Nåja, slump och slump, han gav mig helt enkelt ett erbjudande jag inte kunde motstå!
Och tur var väl det, för under en fisketur så förvandlades min dyrgrip till ett veritabelt akvarium!!!
Det visade sig att det var en pytteliten spricka (strax ovanför pil upp tangenten) som gjort att vatten lyckades tränga in i GPS'en. Värt att notera är att det räckte med en regnskur för att den skulle ta in vatten.
Hur som helst så lämnade jag in GPS'en till handlaren för åtgärd samt att jag själv ringde till Sportmanship för att få veta mer om fenomenet. På Sportmanship påstod man dock att man aldrig hade hört talas om sprickor i plasten tidigare och att det inte var något kvalitetsproblem med 60-serien (vilket det faktiskt ryktas om på nätet).
Det som var lite besynnerligt i sammanhanget var att de påstod att min enhet inte hunnit blivit registrerad och att man därför inte kunde uttala sig om felet. Man sa att det skulle ta ungefär två till tre veckor innan jag kunde få besked om åtgärd.
Jag blev därför mäkta förvånad när det två dagar efter mitt samtal låg en sprillans ny 60C och väntade på mig hos min lokala handlare. Sportmanship hade vare sig ifrågasatt om jag själv haft sönder den eller kommenterat varför de bytte ut GPS'en!
Personligen tror jag att Sportmanship agerat så som dom gjort för att mörka att det finns problem 60-serien.
Det vore dock intressant att få veta om det är fler än jag som har haft dylika problem, och i sådana fall med vilka modeller?
Jag har själv köpt en ny Garmin GPSMAP 60CSx nu, och hoppas att den inte ska få samma problem.
Utbytesenheten från Sportmanship har jag lagt ut på Tradera för försäljning. Den kanske har en "förbannelse" över sig, vad vet jag