• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sportklättring, Vetlanda, Karlskrona, Växjö

Hej alla fingernötare!

Söker klätterpolare, klätterkamrat, omkring småland.
Då är det i huvudsak topprepsklättring, sportklättring som gäller.
Har hållt på i ca 5 år med utomhusklättring nu.
Klättrar en del inomhus idrottshuset i växjö för att underhålla teknik/styrka på veckodagarna.
Klara att leda 5:a leder, lättare 6:eek:r.

Kan klättra på helger. Och har inga problem att ta bilen 15-20 mil (ifrån växjö) för en heldagstur vid bra väder.

Så om du är nybörjare eller mer erfaren klättrare spelar ingen roll.
Jag lär dig grunderna för klippklättring.

Håller även på med Geocaching, så om du vill ut o bara röra på dig och logga några burar,,, hakar jag självklart på!

Daniel 0703286844
 
Hallå Daniel!

Kul med ytterligare en klättrare i Växjö, vi är sällsynta i dessa trakter verkar det som.

Jag klättrar en del de sista åren, i år har det varit lite sisådär p.g.a. flytt hit i kombination med att jag i våras blev pappa.

Men jag klättrar gärna så mycket det går framöver, sport, trad å boulder!

Ska ut en sväng och bouldra nu om 20 min, håller på att borsta lite runt om i skogarna.
Hör av dig om du är intresserad av att haka på nån gång.
Ska väl inte säga att det är superbra, men långt ifrån kasst.

Jag har en stående tid på Idrottshuset kl 8 på onsdagar som jag ganska ofta gör undantag från.

Jag teamar gärna upp och drar iväg någonstans på helgen också, så släng iväg ett mail på gustavsson.par@gmail.com eller ett sms på 0733-45 84 78 när det är dags!

Ha de!
 
bouldering Växjö

Hej! Jag ska till Växjö nästa helg och hälsa på min brorsa och är sugen på att ta med paddan och bouldra lite. Den stora frågan är nu. Finns det något att klänga på i Växjötrakten som är lättilgängligt? Min brorsa har nämligen ingen bil och bor uppe vid universitetet.
Jätteglad för ett svar!
/Rebecca
 
Tyvärr är det nog ganska dåligt med boulderställen i Växjötrakten, i alla fall som är allmänt kända. Jag har bara sett enstaka block i skogarna och inte hört talas om något bra område heller. Själv åker jag mest upp mot norra Småland för tradklättring. Men det kanske finns någon som har hittat ett eget ställe...
 
Hej Rebecca.
Sorry för lite försenat svar.

Vet av ett ställe nära hjortsberga som man kan bouldra på....
Upptäckte det när jag var på hundpromenad av en slump.
Har inte testat det själv iom att jag inte har padda,
Men hör av dig om du hälsar på brorsan fler ggr, så kan jag haka på.

//Danne
 

Liknande trådar