Spöbyggnad.!

Nu har jag tagit beslutet..!! Här skall byggas spön!
Jag kommer troligtvis att bomba er med frågor, så jag tänkte börja redan nu. Första bygget är tänkt till min svärfar som fiskar en del regnbåge.

1. Val av klinga? Då det är första spöt tänkte jag inte slå på allt för stort (Dyrt). Har funderat på ett Loop Blueline #5-6.

Ni som testat spöt är det något att ha??

Mvh // TG

Jag har ett Loop HM 5-6. Jag vet inte om det finns vissa likheter mellan dessa men jag skulle tro det. Jag är nöjd med mitt spö och jag skulle tro att jag skulle vara lika nöjd med blueline spöt. Annars är det ju bara fråga i affären om du kan få pröva ett, det brukar gå bra.

lycka till!/samme

Mkt för pengarna

Jag har monterat två loop-satser (adventure) i mina dagar och har samlat väldigt postiva erfarenheter. Man får mycket spö för pengarna helt enkelt och har på så sätt också lite marginal att göra fel på.

Jupp...

jag har provkastat ett Blue Line. Nu var det visserligen ett 6-delat spö, men jag gillade det i alla fall.

Jag tycker att det är en toppenspöserie att börja sin spöbyggarkarriär med.

/Anders B

Nästa fråga..!!

Okey, det lär bli ett Loop Blue-Line #5-6 9,5" 4-delat.

Nu nästa fråga: Var kan jag finna ringpacering & avståndstabell för klingan. Och var finner jag måtten för klingan, alltså diameter för rullfäste etc.?

// TG

Ps.
Jag har bara börjat, lika bra ni vänjer er :)
Ds.

Ringplaceringen, brukar vara markerad på klingan, annars följer måtten med, skrivna på ett A4-papper.

Handlar du i butik, skall du ta med skjutmått och tumstock, så mäter du på plats.
Kontrollmät på ett färdigt spö.

Skickar du efter grejorna, får du väl lita på handlaren, att du får med ett passande rullfäste och rätt antal ringar.

Blue Line finns ju också som kit, om du är osäker.

/Björn

Service..!!

Jag tog kontakt med Loop via mail.
Det tog ungefär 7 min innan jag fick svar..!

Snacka om service.!

// TG

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
rangefinder Spöbyggnad Fiske 7
TG Spöbyggnad (Fråga 3 och 4) :-) Fiske 1

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg