Jag sitter och velar kring vilket spindelkök vi ska ta med oss på vår fjällvandring (Treriksröset-Grövelsjön med start 2 augusti). Har tidigare lagat mat mest på trangia (sprit och gas) och med toppmonterade gaskök men vill ha ett lite mer stabilt kök som inte väger för mkt och har kommit fram till att det får bli ett spindelkök av något slag. Vi kommer vilja laga lite olika mat under vandringen, inte bara värma vatten. Vi har 2 trangia 1L UL-kastruller.
Köksfunderingarna går mellan MSR windpro och Primus express spider i första hand men jag har hört folk nämna andra kök som kan vara både lättare och billigare. Jag köper hellre ett kök som går att använda till många olika turer, så att det funkar på vintern är bra, likaså att det går att använda med olika bränsle. Men det är inte prio 1, utan stabilt, pålitligt och lätt är det jag väljer utifrån nu. Har kollat på Joannas olika kökslösningar (TACK!) och tänkte fixa något lätt vindskydd till köket.
Tar tacksamt emot alla tankar kring det här!
Köksfunderingarna går mellan MSR windpro och Primus express spider i första hand men jag har hört folk nämna andra kök som kan vara både lättare och billigare. Jag köper hellre ett kök som går att använda till många olika turer, så att det funkar på vintern är bra, likaså att det går att använda med olika bränsle. Men det är inte prio 1, utan stabilt, pålitligt och lätt är det jag väljer utifrån nu. Har kollat på Joannas olika kökslösningar (TACK!) och tänkte fixa något lätt vindskydd till köket.
Tar tacksamt emot alla tankar kring det här!