Var i kontakt med min tv leverantör, där jag ville säga upp abbonemanget.
Kundtjäns undrade om jag kunde stanna kvar hos dom om jag fick 4 mån gratis tv,
men jag sa nej.
Jag skulle tjänat 636 kr, bara genom att säga att det finns andra som är bättre !
Ett motargument måste man ha, mitt var att en annan leverantör hade större utbud till samma pris,
och fick ner övriga tjänsternas kostnader betydligt.
Kom då att tänka på att man ska nog höra av sig då o då, och förhandla till sig lägre pris,
jag vet ju inte hur långt han kunde gå, men han lät rätt så desperat.
Jag förstår att dom inte kan gå hur långt som helst, men de verkar ju ha "övertalningspengar" att dela ut...
I dessa krisens tider är det verkligen läge att förhandla om priser på alla tjänster.
Kundtjäns undrade om jag kunde stanna kvar hos dom om jag fick 4 mån gratis tv,
men jag sa nej.
Jag skulle tjänat 636 kr, bara genom att säga att det finns andra som är bättre !
Ett motargument måste man ha, mitt var att en annan leverantör hade större utbud till samma pris,
och fick ner övriga tjänsternas kostnader betydligt.
Kom då att tänka på att man ska nog höra av sig då o då, och förhandla till sig lägre pris,
jag vet ju inte hur långt han kunde gå, men han lät rätt så desperat.
Jag förstår att dom inte kan gå hur långt som helst, men de verkar ju ha "övertalningspengar" att dela ut...
I dessa krisens tider är det verkligen läge att förhandla om priser på alla tjänster.