• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Späckhuggartur narvik?

Någon som känner till ett företag som organiserar späckhuggarsafari i narvik? Har sökt på internet utan någora bra resultat. Är bara intresserad av själva båtturen eftersom jag lätt och billigt tar mig till narvik med tåg.

Tack för svar!
 
Via Björklidens Fjällstation, Kiruna

pröva via Björkis... Kiruna. (int så mkt snö nu i oktobermitten)

2500 spänn, buss, båt Ofotenfjorden...ta med fiskepålar, nån kilometer nylon och några trekrokar på mobblern (mobiltelefonen)...
Går från Luleå å...samt Kiruna, 75 spänn tåg till Björklidn..om man vill knuta upp...å ålika sätt,

Mycket storsill i sommar... Späckisar sprider sig alltmer nu. Ända ner till Oslo finns dom nu...
[Ändrat av Kirunafjällis 2003-10-19 kl 19:45]
 
Naturresor

Du kanske kan kolla in på naturresor.com
Annelie Utters företag, hon har bla spägghuggarsafari. Fast hon utgår oftast från Svolvaer.
Jag har varit med på två resor på raken och det är den bästa resan jag gjort.. Så det är helt klart ett hett tips!
/Johan