Sovsäckslängd??

Jag är 184 cm lång och har ev. tänkt köpa en Mountain Equipment Classic Dragon eller Glacier dunsäck. De storlekar som finns angivna är "Internal size" - 185 cm eller 200 cm. Gäller detta mått ligglängd eller sovsäckslängd och vilken storlek bör jag välja?

Även tacksam för kommentarer om Ultrasoft 300DP yttertyg jämfört med DriLite.

mvh Erik

Sovsäckslängd

Hur är dina fötter positionerade när du sover, d.v.s. hur lång är verkliga du när du sover.
Jag har samma mått som du har och fann att 185 längden var trång över bröst och armar....Så det blev en annan säck

Köp den STORA!!

Har själv en ME Lightline i normalstorlek, alltså upp till 185 cm. Jag är själv 184 cm och normalbyggd. Jag kommer ner i säcken men det blr ganska så tight.
Den större modellen är lite tyngre och lite dyrare men det är absolut värt det. Köp den STORA,

/Tobbe

Vikt

Jag har för mig att det inte var så stor skillnad i vikt på 185 och 200 säckarna när jag köpte min.

Jag tog dock den stora då jag är 185 lång och den "lilla" var i minsta laget för mig.

Det är inget jag har ångrat, finns inget som är viktigare än säck och tält när man är på fjällen eller på någon annan plats då man är i behov av vila..

Tänk dig för noga så att du inte köper fel.

Ta hem den och provligg. Kan dock bli lite varmt nu!!!!!!!!!!

M

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg