Sovsäcksfråga

Hej,

Jag är på jakt efter en sovsäck, (sommar) som kostar max 1000 kr, vägen max 1kg och tar lite plats i väskan.

Det jag har lyckats att hitta som nästan uppfyller mina villkor
Marmot NanoWave 35

Är det någon annan som har lika eller bättre tips?

Lösningen som jag valde till slut är sovsäck från Stadium.

Everest U MFN LIGHT SLB 925 g 300 kr
https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/228953101/everest.u-mfn-light-slb.dark-grey-blue

Lite och smidig och väger under 1kg

Blir det kallt så kommer jag att komplettera med förstärkningssäck
Sea to Summit Thermolite Reactor Liner 248 g +8C 545 kr

Är man frusen så finns det en modell från Sea to Summit ska ge +14C.

Tillsammans blir det 1173g, vilket är helt ok för 845 kr!

Hej.
Jag har en Mountain Hardwear Ultralamina 32 Long, om du e intresserad av att köpa. Den är knappt använd. Användningen den fått är som förstärkningssäck ca 10 nätter, av barnen - ingen som sovit inne i den. Kostade 2000 ny. Alltid förvarats i förvaringspåsen. Den väger ca 920 g och ska vara god för ner till 0 grader.
Hör av dig om du e intresserad, kan skicka bilder.

Lösningen som jag valde till slut är sovsäck från Stadium.

Everest U MFN LIGHT SLB 925 g 300 kr
https://www.stadium.se/sport/outdoor/tillbehor/228953101/everest.u-mfn-light-slb.dark-grey-blue

Lite och smidig och väger under 1kg

Blir det kallt så kommer jag att komplettera med förstärkningssäck
Sea to Summit Thermolite Reactor Liner 248 g +8C 545 kr

Är man frusen så finns det en modell från Sea to Summit ska ge +14C.

Tillsammans blir det 1173g, vilket är helt ok för 845 kr!

Den där kombon ger dig sådär komfort nedåt +6 till +8 grader om marken inte är väldigt varm - sovsäcken som sådan brukar jag köra sommartid med fleecefilt.
För inland är det på gränsen även under högsommar.

Dom här Stadium 12-13 säckarna räcker inomhus i +20 med råge så
då fattar du att i ett tält som det drar i när det är +12 så är det bara fleecen som gör att man har det fint.

Erbjudandet som du fick är långt bättre.

En sommarsäck bör klara +5 eller t.om 0 om man inte skall ligga på en camping där gräsmattan blir solstekt och varm varje dag innantältet åker upp...

Den där kombon ger dig sådär komfort nedåt +6 till +8 grader om marken inte är väldigt varm - sovsäcken som sådan brukar jag köra sommartid med fleecefilt.
För inland är det på gränsen även under högsommar.

Dom här Stadium 12-13 säckarna räcker inomhus i +20 med råge så
då fattar du att i ett tält som det drar i när det är +12 så är det bara fleecen som gör att man har det fint.

Erbjudandet som du fick är långt bättre.

En sommarsäck bör klara +5 eller t.om 0 om man inte skall ligga på en camping där gräsmattan blir solstekt och varm varje dag innantältet åker upp...

Just nu har jag en 3 säsongs sovsäck som jag tycker är för varm och för stor.
Med Stadium sovsäcken, Sea to Summit Thermolite Reactor samt ett underställ så kommer jag nog klara
mig ned till 0. Jag sover dessutom på Exped SynMat 7. Har jag fel så får jag komplettera med tjocktröja.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Maria Durrani Ännu en sovsäcksfråga Bo och sova 8

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg