Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
beror på om du sover i tält eller i stuga, men bered dig för nattfrost. tänk oxå på att vikten inte bör vara så hög, iofs får bärarna betalt per kilo...
Känner inte till vad den säcken är lämpad för men som sagt, någon eller några minusgrader lär ni nog få på nätterna. Själv hyrde jag en säck på plats...kostade inte många kronor.
Om du inte använt den i kyla förr så kanske du kan passa på nu innan det blir för varmt. Här i Göteborg har vi iaf. inte haft många grader de senaste nätterna. Ta en natt i närmsta vindskydd, på balkongen eller var som helst )
Har sovit i ca -5 i säcken utan att tycka att det var allt för kallt! Tror du det räcker, har även en Haglöfs ultrapro 12 (eller kanske heter den 10)...Den ska användas av min flickvän hade vi tänkt!
Det skulle jag ha nöjt mig med iaf. Blir det för kallt kan du ju alltid fylla ett par flaskor med varmt vatten som du stoppar ner i säcken när du går och lägger dig.
Vad är det mer för info du söker? Guide,rutt,utrustning?
/f
Hej!
Jag hade en -12 säck (Mountain Equipment Glacier 750) på Killi förra sommaren, den var lite för varm på lägre höjd men var lagom i dom senare lägrena.