Har tittat på en sovsäck mellan -6 till -10 på Roberts.pl och känner mig väldigt förvirrad över mina alternativ. Jag hoppas att någon vänlig själ här kan hjälpa mig att bli lite mer beslutsam.
Jag är 164 cm lång och väger runt 50 kg.
Sovsäcken kommer att användas från mitten av april - mitten av oktober främst i Stockholmsområdet och västerut snarare än norrut.
Då jag främst vandrar är vikten betydelsefull men jag prioriterar en slitstark sovsäck framför en ultralätt ömtålig variant.
De sovsäckar jag tittat på är som följer S/R:
De som verkar vara mer slitstarka
Camper -9 °C på 1130 g á €288
Vagabond -7 °C på 1050 g €284
Globetrotter -10 °C på 1240 g €292
Backpacker -8 °C på 1100 g €301
De som verkar vara ömtåligare och något kallare (?)
Voyager Light -6 °C på 930 g á €249
Ultralight -7 °C på 740 g á €266
Som synes försöker jag få till en sovsäck för under €300, några av säckarna behöver modifieras med en thermal collar (eller?) vilket kommer att lägga på en aning vikt på de säckar som behöver det.
Tacksam för all input.
/I
Jag är 164 cm lång och väger runt 50 kg.
Sovsäcken kommer att användas från mitten av april - mitten av oktober främst i Stockholmsområdet och västerut snarare än norrut.
Då jag främst vandrar är vikten betydelsefull men jag prioriterar en slitstark sovsäck framför en ultralätt ömtålig variant.
De sovsäckar jag tittat på är som följer S/R:
De som verkar vara mer slitstarka
Camper -9 °C på 1130 g á €288
Vagabond -7 °C på 1050 g €284
Globetrotter -10 °C på 1240 g €292
Backpacker -8 °C på 1100 g €301
De som verkar vara ömtåligare och något kallare (?)
Voyager Light -6 °C på 930 g á €249
Ultralight -7 °C på 740 g á €266
Som synes försöker jag få till en sovsäck för under €300, några av säckarna behöver modifieras med en thermal collar (eller?) vilket kommer att lägga på en aning vikt på de säckar som behöver det.
Tacksam för all input.
/I