Hade tänkt beställa en sovsäck nu, Marmot Sawtooth. Har hört mycket gott om den, dessutom är det bra pris på den nu. Men jag pratade just med en butik som rekommenderade än mer utpräglad dam sovsäck, som är lite kortare. Sawtooth är 183cm, jag är 170cm. Han menade att den kan bli kall för mig. Eftersom butiken inte ens hade en sovsäck som var kortare tar jag hans råd för helt ärligt (de förlorar ju en kund).
Men stämmer detta verkligen, skulle inte 183 cm gå? Är verkligen inne på att ta denna Sawtooth, som verkar vara kvalité, ganska lättviktig och hållbar. Och vill helst inte gå upp mer i pris, dyrt nog ändå.
PS. Kikade runt lite nu och hittade Marmort Angelfire, en utpräglad damsäck, men den kortaste varianten är 198cm. Hur tänker man då? Få kvinnor är så långa. Förstår inte resonemangen riktigt.
Men stämmer detta verkligen, skulle inte 183 cm gå? Är verkligen inne på att ta denna Sawtooth, som verkar vara kvalité, ganska lättviktig och hållbar. Och vill helst inte gå upp mer i pris, dyrt nog ändå.
PS. Kikade runt lite nu och hittade Marmort Angelfire, en utpräglad damsäck, men den kortaste varianten är 198cm. Hur tänker man då? Få kvinnor är så långa. Förstår inte resonemangen riktigt.
Senast ändrad: