Jag köpte häromdagen ett myggnät från Sea To Summit. Det är i formen av en pyramid, och jag hade tänkt ha det istället för tält under varma och enkla övernattningar ute. Jag trodde dock i min okunniga enfald att det - som produktbilden visar - skulle ingå ett underlag, typ underlaget i ett yttertält (ungefär som presenning). Det gjorde det inte, vilket jag kanske kunde förstått med tanke på priset.
Myggnätet är i form av en pyramid, som sagt, och toppen ska hängas upp, medan det i hörnen längst ner finns hyskor att fästa i något. Jag undrar nu, i vad?
Finns det särskilda underlag som bara är just täta underlag mot mark (mot väta och insekter), och finns det i dem något att fästa detta myggnät i?
Eller är det för fyra tältpinnar, alternativt remmar i tält?
Jag är novis på området, och tar gärna emot råd och tips.
Myggnätet är i form av en pyramid, som sagt, och toppen ska hängas upp, medan det i hörnen längst ner finns hyskor att fästa i något. Jag undrar nu, i vad?
Finns det särskilda underlag som bara är just täta underlag mot mark (mot väta och insekter), och finns det i dem något att fästa detta myggnät i?
Eller är det för fyra tältpinnar, alternativt remmar i tält?
Jag är novis på området, och tar gärna emot råd och tips.