Sommartränig!

Japp då var det dags för försäsongsträning till nästa vinter!

Jag brukar köra en del löpning och lite styrketräning
på gym, men jag undrar om det finns info om lite skid åkar övningar som man kan utföra på sommaren.

Jag skulle vilja förbättra balans och styrka till nästa säsong!

Sommarträning

Hej.

Ett bra tipps är:

1. Hitta en lämplig glaciär. (kanske Norge)
2. Lägg alla dina semesterveckor där.
3. Se upp för sprickor.
4. Strunta i eventuell lift. (Huda upp)

Ger garanterat bra balans och styrketräning inför nästa säsong.

Är detta ej möjligt verkar din nuvarande strategi vara rätt okay också. Kombinera kanske med lite cykel i terräng, roligt och lite liknande känsla som i skidåkning

Ha en bra sommar. Det är ju inte bara försäsong för skidåkning utan även tiden för kanot, bad, fjällturer med flugfiske etc. Ju mer man sysselsätter sig med desto kortare tid tills skidorna ör aktuella igen.

Hare'

balansförbättrande åtgärd

Balansförbättrande åtgärd: drick mindre alkohol på krogen på lördagkvällarna !
Dra upp ett streck med rödpenna på golvet och gå på det !

MVH Mats

Enhjuling!

Hej

Vill bara tipsa om ett bra sätt att träna balans och det är att lära sig cykla enhjuling. Såg på sportspegeln att det var en motorcyklist (tror han körde 500 cc) som tränade sin balans med hjälp av enhjuling.

MVH Daniel - som nu har haft sin enhjuling i närmare tio år!

Släpa traktordäck

Något som är riktigt härligt och svettigt är att koppla ett fett traktordäck efter sig och släpa runt på! Helst på asfalt så blir det riktigt tungt. :)

Däck får man gladeligen gratis på en däckfirma.

tipsar, Per fra Ume

Re: Släpa traktordäck

Luffarn; sa:
Något som är riktigt härligt och svettigt är att koppla ett fett traktordäck efter sig och släpa runt på! Helst på asfalt så blir det riktigt tungt. :)

tipsar, Per fra Ume

tränar du inför att skida hela fjällkedjan eller ?
undrar, Mats, också Umeå.

Re: Re: Släpa traktordäck

Luffarn; sa:
tipsar, Per fra Ume
tränar du inför att skida hela fjällkedjan eller ?
undrar, Mats, också Umeå. [/QUOTE]

Kul att se att det finns folk som MÅLMEDVETET tränar inför en enskild aktivitet :) Men att skaffa sig flera olika intressen gör att man kan få bra allroundträning. Cykla, spring, paddla, skida: Allt som gör att man slipper sitta still är ju positivt! Att dra bildäck låter inte så himla kul, men kan ju bra om man skall dra pulka. Kämpa på!

Tips på sommarträning fanns i en bok som Friluftsfrämjandet gav ut för ett par år sedan som behadlade just telemark. Om jag inte minns fel. Finns nog på biblioteket

http://130.239.16.11:4505/ALEPH0/41...3GY71Y-02670/file/item-0?P01=UME01-0232168-UB

/ac (också Ume just nu)
[Ändrat av Buda 2001-10-04 kl 18:36]

Sommarbacken

Att åka i ett sandtag under de snöfria månaderna på året, kanske är gränsfall...eller? :)

Men snart är snön äntligen här...
/Anders B

Re: Kolla Utsidan

utter; sa:
Det blir ju så mycket väntande annars för oss coola alpinåkare. ;)

Jadu Jonas, den dagen jag blir frånåkt av en kryckåkare med fast häl skall jag vänligen sträcka fram kardan :cool: På snö är vi alla rika/lika!

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg