Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sommartränig!
- Trådstartare anbr
- Start datum
Jasså..!
Ja lycka till!!!
Ja lycka till!!!
Sommarträning
Hej.
Ett bra tipps är:
1. Hitta en lämplig glaciär. (kanske Norge)
2. Lägg alla dina semesterveckor där.
3. Se upp för sprickor.
4. Strunta i eventuell lift. (Huda upp)
Ger garanterat bra balans och styrketräning inför nästa säsong.
Är detta ej möjligt verkar din nuvarande strategi vara rätt okay också. Kombinera kanske med lite cykel i terräng, roligt och lite liknande känsla som i skidåkning
Ha en bra sommar. Det är ju inte bara försäsong för skidåkning utan även tiden för kanot, bad, fjällturer med flugfiske etc. Ju mer man sysselsätter sig med desto kortare tid tills skidorna ör aktuella igen.
Hare'
Hej.
Ett bra tipps är:
1. Hitta en lämplig glaciär. (kanske Norge)
2. Lägg alla dina semesterveckor där.
3. Se upp för sprickor.
4. Strunta i eventuell lift. (Huda upp)
Ger garanterat bra balans och styrketräning inför nästa säsong.
Är detta ej möjligt verkar din nuvarande strategi vara rätt okay också. Kombinera kanske med lite cykel i terräng, roligt och lite liknande känsla som i skidåkning
Ha en bra sommar. Det är ju inte bara försäsong för skidåkning utan även tiden för kanot, bad, fjällturer med flugfiske etc. Ju mer man sysselsätter sig med desto kortare tid tills skidorna ör aktuella igen.
Hare'
Re: Släpa traktordäck
tränar du inför att skida hela fjällkedjan eller ?
undrar, Mats, också Umeå.
Luffarn; sa:Något som är riktigt härligt och svettigt är att koppla ett fett traktordäck efter sig och släpa runt på! Helst på asfalt så blir det riktigt tungt.
Däck får man gladeligen gratis på en däckfirma.
tipsar, Per fra Ume
tränar du inför att skida hela fjällkedjan eller ?
undrar, Mats, också Umeå.
Re: Re: Släpa traktordäck
undrar, Mats, också Umeå. [/QUOTE]
Kul att se att det finns folk som MÅLMEDVETET tränar inför en enskild aktivitet Men att skaffa sig flera olika intressen gör att man kan få bra allroundträning. Cykla, spring, paddla, skida: Allt som gör att man slipper sitta still är ju positivt! Att dra bildäck låter inte så himla kul, men kan ju bra om man skall dra pulka. Kämpa på!
Tips på sommarträning fanns i en bok som Friluftsfrämjandet gav ut för ett par år sedan som behadlade just telemark. Om jag inte minns fel. Finns nog på biblioteket
http://130.239.16.11:4505/ALEPH0/41...3GY71Y-02670/file/item-0?P01=UME01-0232168-UB
/ac (också Ume just nu)
[Ändrat av Buda 2001-10-04 kl 18:36]
tränar du inför att skida hela fjällkedjan eller ?Luffarn; sa:Däck får man gladeligen gratis på en däckfirma.
tipsar, Per fra Ume
undrar, Mats, också Umeå. [/QUOTE]
Kul att se att det finns folk som MÅLMEDVETET tränar inför en enskild aktivitet Men att skaffa sig flera olika intressen gör att man kan få bra allroundträning. Cykla, spring, paddla, skida: Allt som gör att man slipper sitta still är ju positivt! Att dra bildäck låter inte så himla kul, men kan ju bra om man skall dra pulka. Kämpa på!
Tips på sommarträning fanns i en bok som Friluftsfrämjandet gav ut för ett par år sedan som behadlade just telemark. Om jag inte minns fel. Finns nog på biblioteket
http://130.239.16.11:4505/ALEPH0/41...3GY71Y-02670/file/item-0?P01=UME01-0232168-UB
/ac (också Ume just nu)
[Ändrat av Buda 2001-10-04 kl 18:36]
Kolla Utsidan
Utsidan har ju gjort en liten träningsguide för Telemark och utförsåkning.
http://www.utsidan.se/ddb/traning/trana_for_friluftsliv/traning/170.htm
Klart att ni Telemarkåkare måste sommarträna. Det blir ju så mycket väntande annars för oss coola alpinåkare.
/Jonas U
Utsidan har ju gjort en liten träningsguide för Telemark och utförsåkning.
http://www.utsidan.se/ddb/traning/trana_for_friluftsliv/traning/170.htm
Klart att ni Telemarkåkare måste sommarträna. Det blir ju så mycket väntande annars för oss coola alpinåkare.
/Jonas U
Re: Kolla Utsidan
Jadu Jonas, den dagen jag blir frånåkt av en kryckåkare med fast häl skall jag vänligen sträcka fram kardan På snö är vi alla rika/lika!
utter; sa:Det blir ju så mycket väntande annars för oss coola alpinåkare.
Jadu Jonas, den dagen jag blir frånåkt av en kryckåkare med fast häl skall jag vänligen sträcka fram kardan På snö är vi alla rika/lika!
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg