Sommarsäck.

Jag har problem att hitta en sommar sovsäck..
Det känns som om "ALLA" klarar -20 grader.. och när det är så kallt så kommer jag att sitta här framför datorn och surfa runt på jakt efter nya fiskevatten...

Jag söker alltså tips på en lätt säck som passar en "mystältare"...
Tack på förhand!

Vet inte riktigt vad du tänker på med "mystältning" men Mountain Equipment har några populära syntetsäckar.

Sleepwalker UL, 850 gram, komforttemp 5 grader, 895:-
Firewalker UL, 880 gram, komforttemp 5 grader, 795:-
Moonwalker I, 1115 gram, komforttemp -5 grader, 1595:-

De finns i varmare varianter också. Själv har jag en Moonwalker II som jag är suveränt nöjd med.

De finns bland annat hos Highsport

http://www.highsport.se/produkter/sleep_s.html

Mvh
Peter

avslutad210712

Gäst
Grabbade två Haglöfs Zleep 0X respektive 5X vid en lokal konkursutförsäljning förra våren. Fick följa med på tre vandringar i abisko/keb under sommaren från midsommar till mitten på augusti. Enda natten vi frös var den sista men då hade vi gått nästan 3 mil, ätit lite dåligt och dessutom föll det snö på topparna runt om oss under natten. Så som sommarsäckar duger de gott och väl.

vettig säck ...

tycker jag Outback Zero från Haglöfs är. Vet ej om denna modell finns längre men de har väl någon annan liknande efterföljare idag skulle jag tro, den är liten, lätt och väldigt skön, duger ner till typ -5 grader säkert mer med kläder på. /Gunnar

McKinley (Intersport) har en serie säckar som heter X-treme Light.
De har samma fyllningsmaterial som vissa betydligt dyrare säckar (tex Haglöfs värsta syntetsäck Znooz), men kostar under tusenlappen.

Eller som sagt Mountain Equipments syntetsäckar.

En anledning till att de flesta säckar verkar klara minus 20 är att det är vinter. Då är det såna säckar som finns i butikerna :)

Tack!!

Ni har precis fattat vad jag menade med mitt eget-påhittade uttryck "mystälta"
Tack för alla tips! Nu måste jag kolla upp dom!
Om det är någon som vill tillägga nått så är det jättesnällt om ni skriver det här!!

Liknande trådar

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg