sommarkurser!?

Har seglat lite med kompisar tidigare och vill nu utveckla mina kunskaper med en ordentlig seglingskurs.
Har kollat på GKSS hemsida och hittat en veckokurs i Smögen för 3400 kr, logi och mat inräknat... antar jag...
Någon som har tips på andra klubbar som ordnar veckokurser... eller som har erfarenheter- bra/dåliga så att jag får lite tips om till vilken klubb det är bäst att vända sig?
3400 kr för en kurs sön-fre låter rätt mycket, men är det kanske normalpris??
tacksam för alla tips jag kan få!
/Annie

Kolla med STF, de kan ha arrangemeng som vänder sig till vuxna. Jag vet att de har segelkurser på Tjärö i Blekinges skärgård, men det är med optimistjollar. Kanske inte så lockande för vuxna.
Ett tips är annars att du kollar med sjöcoutkårerna i närheten. Om du bor i Göteborg så har du en drös att välja mellan. Det kan vara så att någon av dem håller en regelrätt kurs som man kan gå utan vidare förpliktelser. Annars kan du se till att bli aktiv medlem i kåren. De bör se till att lära dig segla...

Seglingskurser (för tjejer)

Hej,

Om du eller andra tjejer är intresserade av en seglingskurs kanske du skall kontakta min flickvän som varje år brukar arrangera 1-2 st enveckaskurser för tjejer längs västkusten. Vanligtvis mellan 3-5 personer varje gång i åldrarna 25-35 år.

Hon är en fd. GKSS selingslinstruktör och bruker lära ut allt från sjömansskap, till segling och navigation. Varje kurs skräddarsyss med hyrd båt beroende på deltagarnas förkunskap och önskemål vad gäller hamnar och holmar.

Mot viss avgift brukar det också gå bra att avlägga ett Förarintyg i slutet av seglingsveckan direkt i båten.

Hon kan nås på email: miao@post.utfors.se

Mvh
Lars

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg