sol värme och klättring!!!

Är det någon som är sugen på att åka söderut under julen, bort från regn och snöslask till värme och klättring, på en sistaminuten charter med lite klätterprylar i bagaget?
Eller du kanske har förslag på något trevligt, billigt ställe att åka till?
/Per

Är själv sugen på att åka söderut så snart som möjligt.. Är dock sugen på att klättra traditionellt, gärna flerreporsturer. Vet nån om det finns något fint tradklättringsställe med säsong nu i vinter? Annars skulle det ju vara skitkul att sportklättra en vecka också, har funderat på el chorro..

Kanske borde tillägga att jag helst reser med riktigt låg budget =)

Visst fan!

Det här med budgeten är iofs mer en prioriteringsfråga, lägger inte gärna en massa pengar på att ha det bekvämt/käka fin mat.. Tält å fulsprit duger fint!

Kan du ta me dom på söndag?

Ha det bra!

Suck.

Nu var det ju inte bouldering vi diskuterade... Kan dessutom tänka mig att flygbiljetten kostar något mer än vad min budget tillåter (dvs mer än en, möjligtvis två, lappar)

Då tycker jag att du tar en sista minuten till Malaga med Sterling, ca 1800 kr, hoppar på tåget till El Chorro (billigt & går snabbt). Där knatar man ca 150 m till antingen camping (fräsch toa&duch, frukost ingår), refugio (äckligt men billigt + många trevliga klättrare), eller hotell (dyrt men lyxigt).

Därifrån är det gångavstånd till sagolik sportklättring såväl sva som tak i alla svårighetsgrader. En utmärkt förare finns att köpa på rocfax. Temperaturen är perfa på vintern ca 15 på dagen. Men glöm inte en varm jacka för på natten är det burr, burr...

Det skulle väl passa både dig och Per?

det är ingen som ska vara nere på rayleih beach i thailand o klättra... jag kommer vara där ca 1 vecka i vinter... sol sol sol

Tack Tina!

Har letat på alla större flygbolag efter billiga resor till Malaga.. 9000 cashollas var näst billigast efter sterling, för EN vecka.. Sterlings priser var dock asbra!

Kolla även: "Virgin airlines" ca 3 avgångar per dag från Köpenhamn samt "Krone-Rejser". 2000-2500 kronor t&r.

/Ola

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg