Har börjat titta på sommarens äventyr, och något som verkligen lockar är att paddla några dagar i Sognefjorden, då närmast i området Flåm/Gudvangen/Fresvik. Det rör sig med andra ord om Naeröyfjorden, Aurlandsfjorden och delar av Sognefjorden. Vi är ett par, och har varsin kajak. Tältet är inte stort, men rymligt nog för 2.
Planen, såhär lite skissartad och stadd under ständig förändring, ser idag ut enligt följande:
Köra bil från Göteborg till Gudvangen.
Hotellövernattning, det skadar inte med lite bekvämlighet.
Isättning vid lämplig plats, och förhoppningsvis kunna ha bilen på hotellparkeringen under tiden.
Paddling med 2 övernattningar i tält, dvs. 3 paddeldagar. Planerad rutt är att utgå från Gudvangen, och sedan paddla till Fresvik, tälta, paddla till Flåm, tälta, och så tillbaka till Gudvangen igen.
In på hotellet på nytt för en andra hotellnatt. Hotellfrukost...
Bilresa hem.
Nu undrar jag vilka råd jag kan få angående tältplatser under en sådan paddling? Alla råd emottages tacksamt!
Planen, såhär lite skissartad och stadd under ständig förändring, ser idag ut enligt följande:
Köra bil från Göteborg till Gudvangen.
Hotellövernattning, det skadar inte med lite bekvämlighet.
Isättning vid lämplig plats, och förhoppningsvis kunna ha bilen på hotellparkeringen under tiden.
Paddling med 2 övernattningar i tält, dvs. 3 paddeldagar. Planerad rutt är att utgå från Gudvangen, och sedan paddla till Fresvik, tälta, paddla till Flåm, tälta, och så tillbaka till Gudvangen igen.
In på hotellet på nytt för en andra hotellnatt. Hotellfrukost...
Bilresa hem.
Nu undrar jag vilka råd jag kan få angående tältplatser under en sådan paddling? Alla råd emottages tacksamt!