Soft shell i sorgfärger. Snyft.

haglöfs shark

finns i ilrött, och svart (möjligen mörk blåt) varför finns det inte flera granna färger, varför måste alla se lika dystra ut??? skulle vara mycke roligare om det fans ett tiotal olika granna färger, så att risken att grannen kommer emot i en likadan skulle minska

Är det bara jag som tycker att det är skönt att veta att jackans färg kommer hålla i alla fall 2 år när man betalar 4000? :)

Det kan ju också vara så att när man kommer med en ny typ av produkt så är det viktigt att den känns igen som just en sådan produk, för att vi konsumenter ska "vänja" oss: "Mjukskal är grå".
Kanske är till och med denna diskussion ett tecken på att vi nu vant oss vid mjukskal som idé och är beredda att vidga våra vyer med lite nya färger? Mjukskal har blivit vanliga och får nu följa samma moderegler som andra plagg - och moderegeln just nu är "glada pastellfärger, grått och svart är ju så triiiist!".

Men det är ju trots allt så att vi konsumenter är otroligt konservativa när vi har fått för oss att en viss produkttyp SKA ha en viss färg.
Gul Coca-cola, någon? Röda Fjällrävenbrallor? Grön dator? Jag kan förstå att tillverkarna är lite försiktiga...

Boys,
att komma med inlägg så fulla med substans i ämnet att era hjärnor svämmar över (och uppenbarligen förlorar all sans och måtta) är inte detsamma som att vara troll. Det är att hålla sig till trådens ämne.

Att å andra sidan komma med uppviglande inlägg utanför trådämnet är i mitt fortfarande rätt så balanserade sinne ganska troll-likt. Inte sant?

Ta nu några djupa andetag så ska vi se att vi kan få den här diskussionen på rätt köl igen.

Troll, pyttsan! (Som Malindo säkert skulle uttrycka saken.)

/ G

Subtstans

Tigertàmjaren, det var ett bra inlâgg, riktigt, rijtigt bra.. Tànk, du kan ju om du bara vill! vaffô ska du tjabba sà mycket?

För er som vill ha lite flash i grâdiset, kan jag bjussa pâ liten f^rhandsvisning fràn kommande sàsong höst/vinter-04/05:

Gore Windstopper Softshell i knall-orange!

Hâll alltsà ut, och det skola komma ett ljus i slutet av den môrke tunnel

I4301902_316.jpg.jpg

Malindo:
[Ändrat av malindo 2004-03-02 kl 17:52]

Snygga softshell

Själv har jag en orange Vaude. Extremt snygg, skön och lite avancerad. Kolla in dom vet jag.

Orange è coolt

brukar reta en del personer med min orange windstopperfleeceväst. Jag trodde att det var en omodern färg just nu, vilket fabrikat är modigt denna gång?

Tyvärr är jag på gång att sy en egen SW jacka snart (har haft tyget i 2år ;-)!) så det blir inget inköp.

/Andreas

)

Som någon sagt tidigare finns ju åtminstone flera av Arc'teryx mjukskalsjackor i lite gladare färger. Själv har jag en Gamma MX och den finns ju i rött, även om jag valde den svarta.

/Martin

langby; sa:
Som någon sagt tidigare finns ju åtminstone flera av Arc'teryx mjukskalsjackor i lite gladare färger. Själv har jag en Gamma MX och den finns ju i rött, även om jag valde den svarta.

/Martin

Dár har vi sjálva dilemmat igen... folk tycker att kollektionen ser trist ut om det inte finns oranga och andra glada färger, men nár de vál stár i butiken váljer 9 av 10 den svarta versionen..

Här t.ex ett par softshell-braxer som inte heller är sá blyga..
I4202103_305_501.jpg.jpg

men hur mánga váljer dessa om det samtidigt finns ett diskretare, mer klassiskt och sobert fárg-alternativ av samma modell? Eller uttryckt pá ett ännu krassare vis: hur mánga skulle helt rata dessa, trots att "allt" támmer. pga att de bara finns i illröd version? En hel del.

Som fabrikant bör man ha kulorna pá rätt stálle (som man ságer här) för att vága sátta allt pá ett kort, och bara erbjuda en ny modell i en, vágad färg..

Alltsá har man alltid med átmindstonde ett säkert kort (typ svart), och det ár den de flesta butikerna sedan köper in (ity icke heller butikságarna vill riskera alltför mycket, vilket man ju ocksá kan förstá..)

Intresant detta, och just nu högaktuellt i undertecknads jobbar-vardag.. man blir faktiskt lite galen och grálsjuk av alla dessa alternativ, valm¨jligheter och diferencialer i tycke och smak som ráda i de olika farvatten dár vár skuta glida fram, samt fár svárt att skriva begripligt

Mvh / Mats

Men vem vill, handen på hjärtat, EGENTLIGEN ha tillbaka de avskyvärt grälla färgkombinationer som vi såg på folk i bergen (/varann...) i slutet av 80-talet. Min mage vänder sig vid tanken på eländet. Ni vet tuperade pudelfrissor med färgade slingor, plastkläder i regnbågens alla färger, solariebränna på kinderna. Fy böveln!!!

På ett sätt är det bra att det nu finns friluftskläder som man kan bära i stán utan att behöva ett mörkt skynke över sig. Men möjligen har nu pendeln slagit till ytterläge och är snart på väg tillbaka. Bara vi slipper pudelfrissorna.

/ G

tigertamjaren; sa:
Men möjligen har nu pendeln slagit till ytterläge och är snart på väg tillbaka. Bara vi slipper pudelfrissorna.
Nå, jag slipper gärna en del av färgerna oxå, bl a mintgrön och cerise, åtminstone inga kombinationer av dessa, tack.

/Håkan

Håkan K; sa:
Nå, jag slipper gärna en del av färgerna oxå, bl a mintgrön och cerise, åtminstone inga kombinationer av dessa, tack.

/Håkan

Som vi ser pà bilden har fabrikanterna làrt sig över tid, och undviker just de vàrsta excesserna vad gàller kombinationer: násta àrs kollektion kombinerar den glada mintgröna Soft Shells-rocken och dito-mössan med en super-understàlls-T-shirt i môrk-svart samt med ett par elastiska rock-pants i diskret granit-grâ.

7800-44.gif

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
Millow Skal eller soft shell jacka för alla årstider? Kläder 15
freka586 Gore Tex Soft Shell? Kläder 2
bredviken Soft shell för utförsåkning Kläder 14
thfc Soft shell + windstopper Kläder 9
filipito Tierra jacka Soft Shell Kläder 1
Ellabellakoskälla Skaljacka eller soft-shelljacka? Kläder 27
Skogsanna ITAB's Jacka Windbreaker soft? Kläder 26
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
joanna RET vs MTVR - hur jämföra dessa värden? Kläder 2
Ante50 Fjällräven Eco Shell Kvalitet Kläder 3
axed Fjällräven Övik Eco-Shell Jacket Kläder 0
MathiasG1985 Skaljacka FJ Keb Eco Shell eller KM allgrön 2.0 Kläder 10
m490c Fjällräven Bergtagen Eco shell Kläder 9
fredrik.jansson89_gmail.com Fjällräven Keb eco-shell Kläder 12
AXLSN Fjällräven keb eco-shell trousers Kläder 0
Micro553 Fjällräven ECO Shell Jacket eller andra alternativ Kläder 4
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
AnK ME Pro Shell Mitt och Rab PS Grip i Stockholm? Kläder 1
tango Likheter/skillnader på Gore active shell versus pro shell? Kläder 9
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
slugger Vad tror ni om Gore-Tex Active Shell Kläder 10
Anders262 Reklamation: Performance-shell vs XCR Kläder 25
marcusen Haglöfs Gram Shell Mitten Kläder 8
0399 Patagonia Velocity shell Kläder 4
s022vq Windstopper shell jacka Kläder 0
JHK Patagonia Velocity Shell Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg