Soft shell i sorgfärger. Snyft.

malindo; sa:
Men harrejisses, Gunne, flyfrissor var det ju bara B-raggare och wannabees som hade! Även som fjortis hade man väl sin stolthet..

501.an var det ja.. och grön miltârjacka fràn US-army med extra guld-grönt foder som tilbehör; âven denna frân Klara Arbetarbod. Lâgskor med tjock vulkad gummisula
vad sjutton hette dessa.. Playboy var det!

Playboy-skor!

Mvh / Mats

Vi måste uppenbarligen komma från olika planeter. För du menar väl inte att the Z-boys, Tony Alva och Stacy Peralta, var nåra B-raggare, kom igen nu!!!

downhill_skater.jpg

The typical skateboarder style...

peralta99a.jpg

Peralta swingin´ it

alva108.jpg

Alva doin´ the turn

Fan, det suger fortfarande i magen när jag ser de här bilderna!!!

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-03-03 kl 16:29]

Re: Subtstans

malindo; sa:
För er som vill ha lite flash i grâdiset, kan jag bjussa pâ liten f^rhandsvisning fràn kommande sàsong höst/vinter-04/05:

Gore Windstopper Softshell i knall-orange!
.....

Malindo:
[Ändrat av malindo 2004-03-02 kl 17:52]
För att nu inte göra FJS och Håkan K besvikna, kan det vara dags att röra lite i trollgrytan.

Vad är det som händer här...? Flash och bjärta färger, kjolar ("Mönster till kilt"-tråden), sprutgrädde på fjället ("Frystorkad Laphroaig"-tråden) och Magnum Bonum ("Mitt ljuva 70/80 tal"-tråden)??? Inget personligt mot någon, men finns inte en oroväckande allmän tendens här...Verkar lite knapsu alltihopa...;)

Nä tacka vet jag grönt, svart, grått, brunt och blått, vadmal, torkat kött och Jeff Beck.

Raskesven

Re: Re: Subtstans

Raskesven; sa:
För att nu inte göra FJS och Håkan K besvikna, kan det vara dags att röra lite i trollgrytan.

Nä tacka vet jag grönt, svart, grått, brunt och blått, vadmal, torkat kött och Jeff Beck.

Raskesven

*snyft* Jeff Beck... Fina grejer!! Nu tycker jag att du sjunger i mina öron, rocken roll och vadmal!!

avslutad210712

Gäst
515442; sa:
FJS90-91; sa:
ojojoj... nu e det troll i skogen!! det här kommer att kosta.. *pust*

(det e säkert samma komplott som har sett till så att alla jackor idag är korta och av "tunna"-modell)

Att efterfrågan styr tillgången är väl ingen komplott?

Eller är det möjligen så att tillverkarna missbedömer efterfrågan? Jag tror att de skulle sälja fler softshelljackor - eller andra friluftskläder - om de började tillverkas i mer förföriska färger.

Nej, jag är inget troll om det var det du menade.

Om efterfrågan styr tillgången så är det väl just därför det inte finns softshelljackor i andra färger än svart och brunt. På precis samma sätt som det bara finns korta och tunna jackor........

Missförstå mig rätt för själv vill jag gärna ha knallröda och knallgula kläder men nu handlade det om tillgång och efterfrågan. Fast å andra sidan kan det aldrig köpas massor av färgglada kläder om det inte finns några såna ute i handeln.
[Ändrat av avslutad210712 2004-03-04 kl 08:29]

Nostranordesjö!

Nån som har läst senaste Utemagasinet?
Om att det nu har visats mjukskal med Gore-tex-membran?
Nån som minns vad undertecknad skrev bara för några veckor sen om att han i sin vishet gissade att det snart skulle komma och ytterligare spä på förvirringen om vad mjukskal egentligen är!

Hurra för mig!

Martin du är ju bara för rätt ute!!!

Men vattentäta mjukskal finns ju redan.
MHWSYJSHK.jpg

Mountain Hardwear Synchro exempelvis

Tycker vi utifrån detta enkelt kan konkludera att mjukskal kan definieras som stretchiga skaljackor.

Men vad säger memranfleecemotståndarna om denna utmaning månne? ;)

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-03-04 kl 10:57]

tigertamjaren; sa:
Vad säger memranfleecemotståndarna om denna utmaning månne?

De säger: HA! Ännu ett bevis på att friluftsindustrin är beredda att sätta in plastmembran i precis allt som de kan komma åt.
Jag vill ha en Gore-tex-sked! Gärna mjukskal.

Så det enda som egentligen finns kvar av "softshellrevolutionen" är ett lite grövre och mjukare yttertyg till de gamla vanliga skalplaggen? Bravo, branschen.

En annan anledning till att folk ofta köper plagg i de lite mer diskreta färgerna är väl för att det kanske känns jättekul med en lysrosa mjukskalsjacka just nu, men månnga har en tendens att tröttna på färgen på sina plagg och då kan det bli en dyr historia. Svart t.ex. är ju alltid inne och vill man lysa upp lite kan man ju ha en röd mössa.

Alltså: bättre och ta det säkra före det osäkra och köpa en färg man vet är ok även om ett par år. Då kan man ofta istället köpa mindre dyra plagg i en massa tuffa färger, fleece t.ex.

/Martin

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
Millow Skal eller soft shell jacka för alla årstider? Kläder 15
freka586 Gore Tex Soft Shell? Kläder 2
bredviken Soft shell för utförsåkning Kläder 14
thfc Soft shell + windstopper Kläder 9
filipito Tierra jacka Soft Shell Kläder 1
Ellabellakoskälla Skaljacka eller soft-shelljacka? Kläder 27
Skogsanna ITAB's Jacka Windbreaker soft? Kläder 26
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
joanna RET vs MTVR - hur jämföra dessa värden? Kläder 2
Ante50 Fjällräven Eco Shell Kvalitet Kläder 3
axed Fjällräven Övik Eco-Shell Jacket Kläder 0
MathiasG1985 Skaljacka FJ Keb Eco Shell eller KM allgrön 2.0 Kläder 10
m490c Fjällräven Bergtagen Eco shell Kläder 9
fredrik.jansson89_gmail.com Fjällräven Keb eco-shell Kläder 12
AXLSN Fjällräven keb eco-shell trousers Kläder 0
Micro553 Fjällräven ECO Shell Jacket eller andra alternativ Kläder 4
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
AnK ME Pro Shell Mitt och Rab PS Grip i Stockholm? Kläder 1
tango Likheter/skillnader på Gore active shell versus pro shell? Kläder 9
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
slugger Vad tror ni om Gore-Tex Active Shell Kläder 10
Anders262 Reklamation: Performance-shell vs XCR Kläder 25
marcusen Haglöfs Gram Shell Mitten Kläder 8
0399 Patagonia Velocity shell Kläder 4
s022vq Windstopper shell jacka Kläder 0
JHK Patagonia Velocity Shell Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg