Soft shell i sorgfärger. Snyft.

HÅRIG!!

7800-44.gif
[/QUOTE]

Ibland är lösningen närmre än man tror, har jag letat efter en hårig jacka oxå slänger Malindo upp den i en helt annan tråd med MÖSSA!!! ooohh... kan inte vänta tills den dyker upp i butikerna..

(flamsäker hoppas jag?)

PatriC, du âr en ulv i fâraklâder... en frestare.. en orm i Edens lustgârd... men jag ska hâlla mig i skinnet och inte spinna vidare!

mvh / Mats

(men OK, klart den âr flamsâker! Och om du köper en till dig, en till Martin och en till Zeb, sâ ska ni fà varsitt Kevlar-halsband i guldimitation pà kôpet!)

Shit! det gick inte

tigertamjaren; sa:
Men vem vill, handen på hjärtat, EGENTLIGEN ha tillbaka de avskyvärt grälla färgkombinationer som vi såg på folk i bergen (/varann...) i slutet av 80-talet.

Tyvärr alldeles för många som föddes på 80-talet. It's coming, and there's nothing we can do about it! Ahhhhh!

sorgliga färger

Håller med
Men Patagonia har snygga softshell i gladare färger.
Patagonia har normalt utmärkta produkter av hög kvalitet. Hur deras softshell vet jag inte men dom har ju livstidsgaranti så det borde ju vara ok

Även kängorna hade en period med mycket shock-rosa, illgrôn etc, i alla möjliga och omöjliga kombinationer under 80/tidigt 90-tal. Om nâgon kommer hit till vârt outlet finns det fortfarande en och annan godbit kvar att fynda!

Om nàgon har vàgarna förbi Montebelluna (Italien) - bergs- och skidkángornas vagga - finns dàr ett museum (Museo Scarpone) med diverse rariteter och tidstypiska produkter

SALA8D.jpg

Mvh / mats

malindo; sa:
Om nàgon har vàgarna förbi Montebelluna (Italien) - bergs- och skidkángornas vagga - finns dàr ett museum (Museo Scarpone) med diverse rariteter och tidstypiska produkter

Tyvärr finns inte Moonboots bakom glas i glasmontrar på museer utan även i svenska skyltfönster. Det är det jag säger: 80-talet är på väg tillbaka, och det är inte de diskreta delarna av det.
(I Alperna har i och för sig Moonboots och lurviga chewbaccastövlar aldrig försvunnit ur modet)

Jag minns att jag tyckte Moonboots var hiskeliga redan pà den tiden det begav sig, liksom jag tyckte tajta, lâgt skurna och utsvängda jeans var bâde fula, obekväma och opraktiska. Och detta vid 10 àrs âlder.. men pà den tiden fanns det inte sà mycket urval.. var det utsvángt och tajt som gállde sà var det.. jag minns med vilken làttnad jag emottog det nya modet "Rymliga Levis med gubbhâng" (232 eller nàt sânt?) runt 1979/80.. idag âr trots allt modet, eller ràttare sagt utbudet, mer varierat och indivduellt.

Själv hade jag de mer diskreta Scooter-bootsen-- finns âven de kvar?

Mvh / mats

malindo; sa:
...jag minns med vilken làttnad jag emottog det nya modet "Rymliga Levis med gubbhâng" (232 eller nàt sânt?) runt 1979/80..

Nej tusan 501 var det ju Masse, viken planet kommer du ifrån? Man fick ta sig till det skumma Klara och öppna dören till gamla anrika Klara Arbetarbod. Därinne fanns de, de nya jeansen som alla pratade om: Levis 501! Passade perfekt till en skateboard under armen, flyfrisa och tyg-militärskärp! Brallorna skulle hänga fint i röven, då var det rätt stuk!

Herreje vad tanken svindlar! ;)

/ G

Men harrejisses, Gunne, flyfrissor var det ju bara B-raggare och wannabees som hade! Även som fjortis hade man väl sin stolthet..

501.an var det ja.. och grön miltârjacka fràn US-army med extra guld-grönt foder som tilbehör; âven denna frân Klara Arbetarbod. Lâgskor med tjock vulkad gummisula
vad sjutton hette dessa.. Playboy var det!

Playboy-skor!

Mvh / Mats

tråkiga färger

Håller med om sorgfärger.

Men Patagonia har faktiskt riktigt snygga och funktionsdugliga softshell. Har sett 2 modeller en tjock och en tunn som nog skulle funka på berget.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pelka Haglöfs soft shell, vilken?? Kläder 5
Millow Skal eller soft shell jacka för alla årstider? Kläder 15
freka586 Gore Tex Soft Shell? Kläder 2
bredviken Soft shell för utförsåkning Kläder 14
thfc Soft shell + windstopper Kläder 9
filipito Tierra jacka Soft Shell Kläder 1
Ellabellakoskälla Skaljacka eller soft-shelljacka? Kläder 27
Skogsanna ITAB's Jacka Windbreaker soft? Kläder 26
DraZ Billiga soft shells / vindtät fleece? Kläder 10
joanna RET vs MTVR - hur jämföra dessa värden? Kläder 2
Ante50 Fjällräven Eco Shell Kvalitet Kläder 3
axed Fjällräven Övik Eco-Shell Jacket Kläder 0
MathiasG1985 Skaljacka FJ Keb Eco Shell eller KM allgrön 2.0 Kläder 10
m490c Fjällräven Bergtagen Eco shell Kläder 9
fredrik.jansson89_gmail.com Fjällräven Keb eco-shell Kläder 12
AXLSN Fjällräven keb eco-shell trousers Kläder 0
Micro553 Fjällräven ECO Shell Jacket eller andra alternativ Kläder 4
LB414 Lundhags Fjell Shell, någon som har erfarenhet? Kläder 3
AnK ME Pro Shell Mitt och Rab PS Grip i Stockholm? Kläder 1
tango Likheter/skillnader på Gore active shell versus pro shell? Kläder 9
Anna90 HAGLÖFS - Spinx Q Jacket VS Lofoten GTX Pro Shell Jkt Kläder 2
tomiso Någon som testat T&P Pro Shell (ITAB) Kläder 14
slugger Vad tror ni om Gore-Tex Active Shell Kläder 10
Anders262 Reklamation: Performance-shell vs XCR Kläder 25
marcusen Haglöfs Gram Shell Mitten Kläder 8
0399 Patagonia Velocity shell Kläder 4
s022vq Windstopper shell jacka Kläder 0
JHK Patagonia Velocity Shell Kläder 4

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg