Sönderkörda G3 Targa T/9

Körde sönder mina G3 Targa bindningar förra veckan. Själva bygeln i bindningens tadel flög helt enkelt bort (materialutmattning?) och försvann i lössnön. Överraskande da just T/9:an skall vara tillverkade i extra starkt material och med tanke pa att jag bara har använt bindningen ca 25 dagar sedan jag köpte den förra aret (ingen garanti kvar).

Nagon som varit med om nagot liknande (jag tvivlar, men man kan ju alltid fraga) och i sa fall vad gjorde du at det? Nagon som varit i kontakt med G3 gällande reklammationsärenden? Hur är G3 servicen. Värt att krangla med reklammation etc.?

/stefan

ps. nagon som har en! G3 bindning (ev. 7tm) till övers och vill sälja?

Samma sak hände med mina Chilibindningar. Jag lämnade in dem där jag hade köpt dem (skidshopen i Hundfjället), och fick ut ett par nya Cobra-bindningar istället. De kostar väl ca 600:- mer, men det var inga problem.

T9

Jag hade för mig att T9 är light versionen

"The TARGA T/9 is the ultra-light version of the G3 TARGA telemark "

Och skall nog inte användast för brutal körning...

Jag läste pa telemarktips.com att det inte var helt ovanligt att just tabygeln gar sönder pa T/9:eek:rna.

För övrigt gick den andra bindningen sönder igar pa samma sätt som den första....

Alltsa, undvik G3 T/9...

/stefan

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Loranga Cobra eller Targa? Telemark 4
Elmfeldt Hålbild Chili vs G3 Targa Telemark 1
baddog G3 Targa bindning Telemark 5

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg