Sökfunktionen i Vistan

När jag söker gator i Stockholm, måste jag veta i vilken stadsdel de ligger t.ex.
Ringvägen på Sodermalm,
Munkbron i Gamla Stan,
Scheelegatan på Kungsholmen, osv.
Det går alltså inte att söka på Stockholm!!
Har laddat ned firmware 2.29b. Har det alltid varit så, eller har detta inträffat i och med den nya firmwaren? Nå´n som vet?

wicke

Specificera inte

Sök inte på något särskilt stadsnamn då. Det kan väl inte finnas sååå många med samma namn, i den lille stan??

Finns exempelvis Scheelegatan, Kungsholmen, och Scheelevägen, Tumba. Inte så farligt.

Tänk på att sökningen för närvarande förutsätter att du INTE matar in -gatan eller -vägen, utan bara första ledet (här Scheele).

Anders (från Skåne)
[Ändrat av apersson850 2002-08-30 kl 16:43]

Det maximala antalet sökträffar är tydligen 8 stycken (jag har inte fått fler träffar i alla fall).
Innebär att i vissa fall lyckas inte Vistan hitta den sökta gatan. Hur gör jag då?
wicke

Mer än åtta är värre

Det är rätt, får du mer än åtta träffar blir det problematiskt. Då finns nog ingen annan metod än att veta vilken stadsdel som gatan faktiskt ligger i. Något som inte alltid är så uppenbart, har jag märkt. Postadressen kan vara en annan än den man först tänker på, speciellt när man vet ungefär var gatan ligger någonstans.

Det går bättre att söka med hjälp av datorn och Mapsource då, men det är ju en klen tröst när man är ute och ränner utan datorn.

Har ingen bra lösning på det, inte med den hårdvaran.

Anders

Som komplement till Vistan är det kanske idé att ha med sig en vanlig papperskarta när man besöker huvudstaden (kanske inte helt tekniskt "up to date", men ett himla bra hjälpmedel är det).

wicke

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg