Söker vandringskompis till Sarek-tur i mitten av augusti

Hej alla friluftsentusiaster!

Testar möjligheten att lägga ut en krok här för att se om jag får hugg. Har bestämt mig för en tur i Sarek med start 16-17 augusti i sommar. Ursprungligen skulle min bror följa med, men han fick inte permission för familjen. Jag står då inför valet att antingen göra turen själv, eller se om jag lyckas hitta en likasinnad vandringsgalning som också söker sällskap. Båda alternativen känns lockande. Men det är alltid kul med sällskap eftersom jag i grunden är extrovert och ska man göra en lite längre tur i Sarek är tryggheten i sällskap en fördel.

Jag är en tämligen erfaren fjällvandrare med stor vana att gå orösade turer. För mig kommer naturupplevelsen och vyerna i centrum, men jag gillar att försöka mig på en rejäl topptur om vädret tillåter. Då menar jag en topptur som inte kräver klätterutrustning. Jag har ett stabilt humör och är okomplicerad som person, men gillar bra samtal om livet, naturen och filosofiska frågor. Trivs också bra med att gå i tystnad. Fungerar bra med de flesta personlighetstyper. Jag bor i Göteborg men kommer att vara en del i Sthlm i sommar. Det är en fördel om du som känner dig nyfiken på att kanske följa med, isåfall har möjlighet att ses över en kopp kaffe i någon av nämnda städer, alt på Zoom, så att vi isåfall får bekanta oss med varandra i förväg. Givetvis att du också har tidigare erfarenhet av fjällvandring med tält. Låter det intressant, tveka inte att höra av dig, gärna i form av ett privat meddelande till mig på Utsidan :)
Hälsar Oskar
 
Jag och en tysk kompis kommer att fara upp till Sarek trakten i Augusti. Vi kommer dock dit något tidigare än 16-17. Kan du tidigarelägga din tur så kan du haka på oss. Min kompis har flyget tillbaka den tolfte så vi är nog i Sarek en vecka tidigare än dig.
 
Vilket område i Sarek har du tänkt dig? Nu är jag utpräglad ensamvandrare men skulle kanske testa gå med någon som vågar dig på toppturer. När jag går ensam då bli jag lite feg att utsätta mig för större risker, snubblar man då bli man hittat kanske eller inte.
 
Jag har inte några specifika planer än. Min kompis är nybörjare när det kommer till vandring och tältning så jag försöker hålla det inte alltför avancerat. Någon topptur ska jag försöka upp henne på! Sarektjåkkå och Kebnekaise om det går vägen.
 
Hej alla friluftsentusiaster!

Testar möjligheten att lägga ut en krok här för att se om jag får hugg. Har bestämt mig för en tur i Sarek med start 16-17 augusti i sommar. Ursprungligen skulle min bror följa med, men han fick inte permission för familjen. Jag står då inför valet att antingen göra turen själv, eller se om jag lyckas hitta en likasinnad vandringsgalning som också söker sällskap. Båda alternativen känns lockande. Men det är alltid kul med sällskap eftersom jag i grunden är extrovert och ska man göra en lite längre tur i Sarek är tryggheten i sällskap en fördel.

Jag är en tämligen erfaren fjällvandrare med stor vana att gå orösade turer. För mig kommer naturupplevelsen och vyerna i centrum, men jag gillar att försöka mig på en rejäl topptur om vädret tillåter. Då menar jag en topptur som inte kräver klätterutrustning. Jag har ett stabilt humör och är okomplicerad som person, men gillar bra samtal om livet, naturen och filosofiska frågor. Trivs också bra med att gå i tystnad. Fungerar bra med de flesta personlighetstyper. Jag bor i Göteborg men kommer att vara en del i Sthlm i sommar. Det är en fördel om du som känner dig nyfiken på att kanske följa med, isåfall har möjlighet att ses över en kopp kaffe i någon av nämnda städer, alt på Zoom, så att vi isåfall får bekanta oss med varandra i förväg. Givetvis att du också har tidigare erfarenhet av fjällvandring med tält. Låter det intressant, tveka inte att höra av dig, gärna i form av ett privat meddelande till mig på Utsidan :)
Hälsar Oskar
Vilken tur tänker du dig? Jag har varit runt Njoatsosvagge och ska göra ett forsök gå Kvikkjokk- Ritsem om 2 veckor, planen att hålla mig till västra Sarek så andra områden skulle vara intressant.
 
Vilket område i Sarek har du tänkt dig? Nu är jag utpräglad ensamvandrare men skulle kanske testa gå med någon som vågar dig på toppturer. När jag går ensam då bli jag lite feg att utsätta mig för större risker, snubblar man då bli man hittat kanske eller inte.
Hej Diana!
Roligt att du skriver!
Jag har inte spikat vandringsplanen ännu, men vet att jag vill gå förbi/runt Ahkka, Nijak och ner i Ruotesvagge. Skulle vilja bestiga antingen Ahkka, Nijak, eller Sarketjåhkås stortopp (den senare förutsätter dock att man går norrifrån, via Guhkkesvagge om man man vill undvika glaciärvandring). Skulle vilja avsluta genom att gå ut genom Basstavagge- Rinim-Kungsleden och till Saltoloukta fjällstation. Kan dock också tänka mig att starta/sluta vandringen i Suorva. Jag är också öppen för andra turförslag, gillar det mesta i Sarek som innebär närkontakt med stora massiv.
Vad kul att du ska upp och gå Kvikkojkk-Ritsem nu snart. Betyder det att du alltså kan tänka dig att åka upp och göra en andra vandring i augusti?

Oskar
 
Jag och en tysk kompis kommer att fara upp till Sarek trakten i Augusti. Vi kommer dock dit något tidigare än 16-17. Kan du tidigarelägga din tur så kan du haka på oss. Min kompis har flyget tillbaka den tolfte så vi är nog i Sarek en vecka tidigare än dig.
Hej! Tack för att du hör av dig och det var ett fint erbjudande. Tyvärr har jag inte möjlighet att åka upp tidigare än den 16/8, har en grej inbokad 13-15 augusti redan. Hoppas du och din kompis får en fin tur!
 
Hej Diana!
Roligt att du skriver!
Jag har inte spikat vandringsplanen ännu, men vet att jag vill gå förbi/runt Ahkka, Nijak och ner i Ruotesvagge. Skulle vilja bestiga antingen Ahkka, Nijak, eller Sarketjåhkås stortopp (den senare förutsätter dock att man går norrifrån, via Guhkkesvagge om man man vill undvika glaciärvandring). Skulle vilja avsluta genom att gå ut genom Basstavagge- Rinim-Kungsleden och till Saltoloukta fjällstation. Kan dock också tänka mig att starta/sluta vandringen i Suorva. Jag är också öppen för andra turförslag, gillar det mesta i Sarek som innebär närkontakt med stora massiv.
Vad kul att du ska upp och gå Kvikkojkk-Ritsem nu snart. Betyder det att du alltså kan tänka dig att åka upp och göra en andra vandring i augusti?

Oskar
Jag har tänkt att kanske ta en tur i mitten av augusti men lite beror på hur det ser ut med jobbet.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Klockren Ninja Söker vandringskompis! Fjällvandring 12
Sandalf Söker att hyra en PLB Fjällvandring 14
Töre Söker tips på rutt nära Helags Fjällvandring 12
skystunt Söker toppbestigare Keb 7/11-20 Fjällvandring 4
insidanut Söker Medkompanjon(er) Fjällvandring 0
Larssss Söker en själsfrände Fjällvandring 0
chudibap Två rookies vill gå Padjelantaleden och söker tips! Fjällvandring 7
1337Kjell Söker vandringskamrat Sarek sommaren 2017 Fjällvandring 0
Signeld Söker sällskab på fjällvandringen, tex till Jotunheimen i sommar?! Fjällvandring 2
Nirrebosse Söker tips på lämplig fjälltur. Fjällvandring 12
MLJ001 Söker inspiration för sommaren 2017 Fjällvandring 5
Macnic Ensam mamma söker... Fjällvandring 10
British Söker inspiration Fjällvandring 3
Spiros Söker partner för vistelse i vildmarken Fjällvandring 6
skaidde söker hundhistoria från Sallohaure Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
BeatriceK Söker lämplig stugtur, 4 dagar i Lapplandsfjällen Fjällvandring 9
Klockren Ninja Två töser söker vandringskompisar. Fjällvandring 3
kanis Söker sällskap för veckolång tur Fjällvandring 6
Morannon Nordkalotten - Söker tips och erfarenheter Fjällvandring 14
Pesson86 Kebnekaise Juli söker sällskap:) Fjällvandring 2
Magget Söker tips på vandringsområde. Fjällvandring 4
ellenator Söker tipps på Guidade turer i norr- eller västerbottensfjällen Fjällvandring 3
habjork Nybörjare söker tips! Fjällvandring 5
Shrinker Söker fjällvandringskompisar Fjällvandring 2
Söker information om tidig vandring Fjällvandring 5
pedhan Söker tips på vandringsleder i början av Juni Fjällvandring 5
såg söker en fjällvännina som vill vandra med mig Fjällvandring 0
zorken Söker utmanade väg i Svenska fjällen Fjällvandring 19
DMAX marchtävling Haninge, jag söker medtävlare.8-maj Fjällvandring 1
jaos Söker vandringstips: italienska central-alperna Fjällvandring 1
acdcpeter Söker kartor över Jotenheimen Fjällvandring 5
i4lean söker tips för fjällvandring under sensommaren! Fjällvandring 4
Söker efter vandringsberättelser... Fjällvandring 1
söker leder i oviksfjällen och storlien Fjällvandring 1
Söker tips om vandring kring Sylarna Fjällvandring 9
Söker foton och berättelser om handgjorda vandringsstavar Fjällvandring 0
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
Quebec Vandringskompis sökes sen juni eller juli Fjällvandring 1
Valpish Vandringskompis(ar) längs med fjällkedjan. Fjällvandring 0
Jimmyx Vandringskompis/sällskap. Jotunheimen Fjällvandring 3
Ennillaj Vandringskompis sökes Fjällvandring 11
Valpish Vandringskompis/ar sökes i Jämtland. Fjällvandring 0
fjellinden Vandringskompis till jämtland? Fjällvandring 2
ssamuel Vandringskompis sökes till 4dagarstur (plus minus en dag) i Jotunheimen Fjällvandring 0
jimmysjogren Behöver en vandringskompis v33-34 till Jotunheimen Fjällvandring 4
maschine Vandringskompis kungsleden Fjällvandring 50
qvinnaiy Vandringskompis Fjällvandring 0
Tillander Vandringskompis jotunheimen Fjällvandring 15
pancake Vandringskompis?! Fjällvandring 34

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.