Söker klätterplats sedd på tv

Hej! För ca 4 år sedan såg jag programmet Rocky & Drago på tv6. Tilde Fröling och Peter Siepen var vid någon slags nedlagd gruva eller liknande. Jag söker innerligt efter var det var de klättrade. Jag skulle vilja läsa mer om det, om inte annat.

För att komma till målet var man tvungen att klättra eller gå på smala passager längs en bergvägg förankrad med säkerhetsselar för att inte trilla ner i avgrunden. Tilde var livrädd, och jag kan nog förstå det. Jag har för mig att det hela utspelade sig i Sydamerika, men efter en titt på tv6play visade det sig att så nog inte är fallet. Nu är jag helt rådlös. Jag vet inte alls. Jag vill minnas att berget var i någon rödaktig bergart, såsom i Australien eller Nevadaöknen.

Vad jag däremot minns är att jag snubblat över ett flashspel på nätet som utspelade sig på samma plats, så det är inget helt okänt.

Någon som kan ana vad det är jag söker? Fråga gärna om ni vill ha mer info så får vi se om jag kan minnas något mer!
 
Nej tyvärr inte. Det finns flera avsnitt där hon blir rädd och gråter. :p
I Sydafrika-avsnittet tar de sig nerför något. I avsnittet jag söker tar de sig mer sidledes, möjligen uppåt.

Jag glömde nämna att det alltså satt järnstänger och liknande att haka fast sig på, och jag fick intrycket av att klättringen ursprungligen utfördes av arbetare som skulle ta sig till en gruva eller liknande, långt innan det blev nerlagt och istället en turistattraktion.
 
Där har vi det! El camino del Ray måste det vara!

Där ser man vad minnet kan göra. Jag hade rätt i att vägen var till för arbetare, men det där med den rödaktiga bergarten var helt åt skogen. Så låg det i Europa också!

Tack så mycket alla som svarat i tråden! Nu ska jag njuta av youtube-klipp och inbilla mig att jag också är så där modig. ;)
 
Rocky & Drago på Camino del Rey

Jag trodde jag sett alla Rocky & Drago avsnitt men det här måste jag ha missat helt. Är det någon som vet vilket program och vilken säsong det var?
 
Jag trodde jag sett alla Rocky & Drago avsnitt men det här måste jag ha missat helt. Är det någon som vet vilket program och vilken säsong det var?

Nej jag hade nog rentav blandat ihop två saker jag sett. niklaz hade nog hittat rätt klipp, det där Tilde kämpar med klättringen och absolut inte vill fortsätta. Jag hade troligen bara antagit att det var samma ställe som det jag senare såg på youtube en gång, och i ett flashspel.

Men nu vet jag hur det ligger till med allt så nu är jag glad! :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
PiBe Söker bok för klättring i Stockholm Klättring allmänt 1
Darek12 Söker klätterförare online förutom 27 crags Klättring allmänt 1
MountainMama Söker via ferrata-kompis några dagar i september Klättring allmänt 0
magwo Söker replagskamrat till Nissedal slutet av juli Klättring allmänt 0
Flugan_81 Söker klätterkompisar Klättring allmänt 0
Villfugl Söker klätterkompisar Klättring allmänt 0
cake Söker tips på klätterweekendresmål Klättring allmänt 4
cake Söker klätterförare över tatrabergen Klättring allmänt 12
Bromma KFUM Bromma KFUM (i sthlm) söker klätterledare Klättring allmänt 0
Mike C Söker specifika tips på leder och klippor runt Sthlm. Klättring allmänt 16
KristianMattiasson Söker klättrare i skövde? Klättring allmänt 1
Denkan Nyflyttad till Hbg söker klätterkamrat, tips på bouldering i Hbg? Klättring allmänt 0
Himmalaya Söker kompis till klättring i västerås Klättring allmänt 0
Vittra Söker tips på klättring i Asien Klättring allmänt 1
realout Nybörjare söker klätterkompis i Gbg. Klättring allmänt 1
kessie Söker klätterkurs! Klättring allmänt 11
xover Söker föraren:Sportklättring:Västervik, Linköping och Klättring allmänt 4
puttepatrik77 söker tränings råd! Klättring allmänt 4
tarjis söker klätterkompisar i jkpg Klättring allmänt 2
Bödvar Klättergym i Hbg söker medlemmar !! Klättring allmänt 2
Klätter kommpis söker (tjejer) !! Klättring allmänt 1
Söker instruktör Klättring allmänt 0
Söker alpinklippklätter- och resekompis Klättring allmänt 0
Söker klätter kompis på tjörn under sommaren Klättring allmänt 0
Söker klätterklubb i Stockholm Klättring allmänt 2

Liknande trådar