Jag letar efter den perfekta väskan för veckolånga jobbresor. Jag vill att den ska rymma vad jag behöver för en arbetsvecka (ombyte, tandborste, träningskläder och en liten laptop, kanske någon pärm), och jag vill att den ska vara i "handbagage-storlek". Av olika skäl gillar jag inte kabinväskor, och jag tycker att traditionella ryggsäckar har en del nackdelar: toppmatat är bökigt, och bärsystem med avbärarbälte etc. är bara i vägen om man inte ska gå långt; dessutom vill jag inte ha en massa tåtar och jox utanpå.
Jag söker alltså någon slags mindre väska/dufflebag som är lätt att packa i och ur, men ändå går smidigt att bära kortare sträckor (till och från flygplan och hotell, typ). Jag har sedan tidigare en Hagor Chimidan "FN-bag", men jag tycker att den är för stor (överskrider handbagage-mått med ganska stor marginal). Annars är den konstruktionen rätt lyckad, som en sportbag med enkla ryggsäcksremmar. Något liknande i mindre storlek vore klockrent. Kanske är en ryggsäck trots allt det som passar bäst in i alla fall, men jag tycker att det borde finnas andra varianter också.
Finns det några bra tips på en "resetrunk" enligt ovanstående kravspec?
Jag söker alltså någon slags mindre väska/dufflebag som är lätt att packa i och ur, men ändå går smidigt att bära kortare sträckor (till och från flygplan och hotell, typ). Jag har sedan tidigare en Hagor Chimidan "FN-bag", men jag tycker att den är för stor (överskrider handbagage-mått med ganska stor marginal). Annars är den konstruktionen rätt lyckad, som en sportbag med enkla ryggsäcksremmar. Något liknande i mindre storlek vore klockrent. Kanske är en ryggsäck trots allt det som passar bäst in i alla fall, men jag tycker att det borde finnas andra varianter också.
Finns det några bra tips på en "resetrunk" enligt ovanstående kravspec?