Jag funderar på att beställa Robert's "Ultralight" dunsovsäck i storleken "S+/R" (jag är 173 centimeter lång) med "100 % goose 95/5/850" vilket skall ge en komforttemperatur på +3 - det borde vara tillräckligt för mig under vår, sommar och höst. Sovsäcken skall max väga 600 gram och inte kosta mer än 2 500 SEK. I dagsläget har jag en Marmot "Sawtooth" med komforttemperatur på -9 vilket är alldeles för varmt även när det är minusgrader ute (sover i tält med rejält liggunderlag och en hund intill mig).
Är det någon som testat denna i någon form och tyget "Pertex Quantum" som används? Jag undrar hur pass tät den är - blir det litet som att sova i en plastpåse jämfört med tyngre sovsäckar? Jag har även funderat på en Robert's "Voyager Light" som har tyget "Pertex Microlight" istället, eller kanske en Marmot "Atom", Dessa är dock tyngre. Tips, tankar och förslag är välkomna.
Hittade den här tråden från 2013 om Pertex tyger.
Är det någon som testat denna i någon form och tyget "Pertex Quantum" som används? Jag undrar hur pass tät den är - blir det litet som att sova i en plastpåse jämfört med tyngre sovsäckar? Jag har även funderat på en Robert's "Voyager Light" som har tyget "Pertex Microlight" istället, eller kanske en Marmot "Atom", Dessa är dock tyngre. Tips, tankar och förslag är välkomna.
Hittade den här tråden från 2013 om Pertex tyger.
Senast ändrad: