• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

sök två boker

hej!

vill köp göran kropps bok och mikael strandbergs bok som heter 'genom afrika på cykel' men ingen på stan har den.
kan inte hitta den på internet :(

är det nån som kan visa mig en bra webbsidan med deras boker?

snälla :)
 
liquidmonkey; sa:
hej!

vill köp göran kropps bok och mikael strandbergs bok som heter 'genom afrika på cykel' men ingen på stan har den.
kan inte hitta den på internet :(

är det nån som kan visa mig en bra webbsidan med deras boker?

snälla :)

Du kan alltid kolla in denna sida där många antikvariat lägger in sina böcker. Jag fann t.ex. Kropps bok, men inte den av Strandberg (dock en annan bok av honom). Det finns en poäng i att hålla utkik, för det kommer in böcker hela tiden.

Fördelen är också att man kan få tag på böckerna ganska billigt :)

http://antikvariat.net/

Mvh /Joel
 
Jag kollad på biblioteket där jag bor
Mikael Strandberg:
På cykel genom Afrika: [från expedition Nordkap-Sydkap 3.300 mil År. 1991
På cykel från Chile till Alaska. År 1989


Göran Kropp:
[8000+] År 1997 (tr. 1999)

så böckerna är nog för gamla för att finnas kvar i bokhandeln eller hos förlagen.

Sedan kan man hitta böcker på loppis som Myrorna. Men det kräver regelbundna besök då dom inte har något register. Men å andra sidan kan man köpa en bok för 10 eller 20 kronor

Per Brune