Sök nya inlägg

Börjar med att be om ursäkt om detta redan är påpekat. Har inte tid/ork att läsa igenom alla trådar först och kolla det.

När man valt 'Sök nya inlägg' och öppnat någon av trådarna som har nya inlägg sedan man var inloggad senast och sedan väljer 'Sök nya inlägg' igen för att fortsätta med någon annan tråd, så har alla trådar försvunnit från listan.

I ett annat forum med denna programvara som jag är aktiv i försvinner de inte förrän man valt 'Markera forum som lästa'. Jag tror med andra ord att det går att ställa in funktionen så, och tycker att det är mycket bättre, eftersom det är det enklaste och snabbaste sättet att se vilka nya inlägg som har kommit sedan man läste senast.

Kan ni ändra det?

Du kan ju klicka på "Lista nya inlägg" istället.

Fast jag håller personligen med. Det är trevligare att själv markera när alla "gamla nya" inlägg är lästa än att få det automatiskt.

Du kan ju klicka på "Lista nya inlägg" istället.
Ja, men då kommer ju även trådar med inlägg som jag läste om jag var inloggad ganska nyligen och jag måste leta i den listan efter de trådar som har inlägg som jag inte har läst. Det är det jag vill slippa.

Edit en liten stund senare: Fast nu måste jag göra ett tillägg: när jag alldeles nyss valde 'Sök nya inlägg och skrev detta inlägg och sedan valde 'Sök nya inlägg' igen, så fanns alla inlägg kvar. Så var det dock inte förra gången. Då hade jag gått ifrån datorn en stund (utan att logga ut) så det hade gått längre tid innan jag valde 'Sök nya inlägg' andra gången. Finns det någon tidsgräns för detta, eller..?

Senast ändrad:

clindh

Forumvärd
Ja, den variant vi kört "sedan tidernas begynnelse" har varit cookie/inaktivitetsbaserad - när man gått in och läst, och sedan varit inaktiv (en kvart tror jag) så har allt markerats som läst

Men, nu har jag bytt till en annan metod som bättre skall hålla reda på vad man läst och inte - så får vi se om det blir som ni önskar.

Ja, den variant vi kört "sedan tidernas begynnelse" har varit cookie/inaktivitetsbaserad - när man gått in och läst, och sedan varit inaktiv (en kvart tror jag) så har allt markerats som läst

Men, nu har jag bytt till en annan metod som bättre skall hålla reda på vad man läst och inte - så får vi se om det blir som ni önskar.

Nämenvaf...Nu försvinner ju trådarna varefter de blivit lästa.Det kan inte ha varit meningen,eller?

peter

clindh

Forumvärd
Försvinner? Varifrån?

Om man går via Sök nya inlägg kanske det funkar så, men det är väl logiskt - de är inte nya längre?

clindh

Forumvärd
Jo, den bör byta namn till "Sök olästa inlägg" då

"Lista nya inlägg" finns som alternativ då, om man vill kika på aktiva trådar i tidsordning

Jag shift-klickar på trådarna (eller på "pilen" för första ny inlägg rättare sagt) så finns listan liksom kvar i bakgrunden hela tiden (och så gör jag på alla forum som har liknande lösning).

Det blev mycket bättre. Tack!

Visserligen flyttas inläggen med olästa trådar "nedanför strecket" efter en tid av inaktivitet (det mest logiska vore väl att inget händer med dem förrän man markerar dem som lästa) men de finns ju i alla fall kvar så man kan se dem och välja vilka man vill läsa.

Det blev mycket bättre. Tack!
Det har gått några dagar och jag har ändrat mig, det blev inte bättre.. Som några påpekar här ovan försvinner de trådar man precis har läst när man klickar på 'Sök nya inlägg' igen och det är inte bra.

Nu har jag tjatat några gånger om andra forum, men jag gör det ändå igen: Från andra forum med denna programvara vet jag att man kan ställa in forumet så att när man klickar på 'Sök nya inlägg' så kommer alla trådar med nya inlägg som skrivits sedan man själv sist valde 'Markera forum som lästa'. När man läst en tråd byter den färg (till rosa) men finns kvar i listan.

DET är den bästa inställningen, tycker jag. Nog kan ni väl fixa så vi får det så?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg