Hejsan.. Nån som vill hänga på en tur runt södra Östersjön nästa sommar? Jag skippar bottenhavet och bottenviken då jag redan varit runt där tidigare utan kommer att köra från Gbg till Stockholm ta färja till Åbo via Åland (kanske en liten tur där också?) och sedan följa finska kusten till Viborg, en avstickare upp till Kexholm vid Ladoga och följa Laadogas sydvästra kust ner till floden Neva och in till St. Petersburg. Efter Petersburg blir det längs kusten i stort sett ner till Königsberg/Kaliningrad och in i Polen till Danzig. Efter det beror det på hur mycket av sommaren som är kvar. Alternativt kör jag söderut genom Polen och diverse länder till Turkiet (Konstantinopel/Istanbul) eller så kör jag vidare längs Östersjön och upp genom Jylland till Fredrikshamn och färjan till Gbg. Dessutom beror vägvalet på hur mycket pengar jag kommer att ha...
Kan vara kul att vara 2-3 pers på turen. Jag kör välk normalt 12-15 mil per dag i genomsnitt och campar/vildcampar för det mesta förutom i städer och där det finns billiga vandrarhem och liknande.
/Magnus
Kan vara kul att vara 2-3 pers på turen. Jag kör välk normalt 12-15 mil per dag i genomsnitt och campar/vildcampar för det mesta förutom i städer och där det finns billiga vandrarhem och liknande.
/Magnus