Sockar...

Hej

Har varit ute och letat lite i sockdjungeln och skulle behöva lite goda råd. Vad rekommenderar ni för sockar, inner o ytter, om man som jag har varma fötter som lätt svettas?

PS. Jag har Lundhagskängor.

Tacksam för svar
//Sebastian

Rekommenderar starkt........

........Bridgedale's inner- och ytter sockor. Har använt dom tillsammans med mina Meindl Island och klarat mig utan skavsår hittills. Finns säkert flera bra sockor men jag har inte haft anledning att prova något annat.

//Uffe

Smakar det så kostar det...

Håller med om att Bridgedales inner- och yttersockor är fantastiskt bra. Liksom funktionssockor av andra fabrikat så är de dock väldigt dyra.

En variant jag kan rekommendera är Bolas innerstrumpa med tår - det ser skumt ut, ungefär som fingervantar på fötterna, men det håller garanterat borta fotsvampen mellan tossingarna :)

MVH Petra

Vill man å andra sidan komma billigt unden så kan man införskaffa försvarets inner och ytterstrumpa.. Innerstrumpan är i alla lägen en satans bra strumpa!

Bridgedale håller länge, jag har slitit i åratal på mina. Prisvärt i längden alltså. Men visst de är riktigt dyra i inköp.

Tomas

novas husse; sa:
Bridgedale håller länge, jag har slitit i åratal på mina. Prisvärt i längden alltså. Men visst de är riktigt dyra i inköp.

Tomas

Vad menas med att hålla länge, använder du dom till vardags eller bara till frilufsande och i så fall hur många dagar om året.. Försvarets strumpor använder jag 7-dagar i veckan och dom håller i en så där 10år.. MAO allt e ju relativt, eller hur var det nu egentligen med den saken..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Cuba Cola Vettiga hållbara strumpor/sockar? Kläder 10
LEmil Mina sockar slits ut i hälen direkt. Vad ska jag skaffa? Kläder 10
sajberjohan Strumpor och sockar Kläder 6
KlasseJ Försvarets sockar Kläder 7
jojken2 mer sockar... Kläder 1
norpan_ GTX sockar? Kläder 0
Vad har ni för sockar? Kläder 10

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg