Snugpak Bergen

Tjena,
inleder min karriär på det här forumet med att ställa en fråga.
Har någon erfarenhet av Snugpaks Bergenryggsäck? http://addnature.se/product.asp?dept_id=0&pf_id=SNUGPAK_BERGEN

Jag har varit ute på en del vandringar och paddlingar men min ambition är att dessa ska bli fler och längre, det faller dock på att jag inte har en tillräckligt stor och bekväm ryggsäck. Denna verkar fylla storlekskriteriet och inte-alltför-dyrkriteriet. En Norröna Pararanger eller Bergan Powerframe känns lite väl ambitiöst i dagsläget.

Tips emottages tacksamt! På andra forum valet av storleken på säcken kritiserats men min tanke är att som sagt ska ut både oftare och gärna på längre turer.

Prova ryggsäcken!

Tjena,
inleder min karriär på det här forumet med att ställa en fråga.
Har någon erfarenhet av Snugpaks Bergenryggsäck? http://addnature.se/product.asp?dept_id=0&pf_id=SNUGPAK_BERGEN

Jag har varit ute på en del vandringar och paddlingar men min ambition är att dessa ska bli fler och längre, det faller dock på att jag inte har en tillräckligt stor och bekväm ryggsäck. Denna verkar fylla storlekskriteriet och inte-alltför-dyrkriteriet. En Norröna Pararanger eller Bergan Powerframe känns lite väl ambitiöst i dagsläget.

Tips emottages tacksamt! På andra forum valet av storleken på säcken kritiserats men min tanke är att som sagt ska ut både oftare och gärna på längre turer.
Hur bra en ryggsäck är eller upplevs vara, anser jag vara väldigt inviduellt.
Det bästa är om du ber återförsäljaren att få testa ryggsäcken, packad med den utrustning du tänker använda, samt prova att vandra med den, innan det eventuella köpet.

/Lars

Att bara tro att den där ryggsäcken är den jag skall ha kan bli en ledsam upplevelse. Du måste gilla den då den blir en intim vän... I storlek och ryggavhållare måste den passa. En kamrat till mig såg min då "heta" Lowe softpack och skaffade en, den passade inte hans rygg och han svettades som i bastun under den. Vi hittade en begagnad Alaska med ram till honom och den har han än....och trivs med den.
Be handlarn om att få provgå med olika säckar, med last i. Välj vad du gillar. Blir du förälskad i någon som är för dyr, överväg begagnatmarknaden.
//J

Det kanske är det bästa.

Jag bor en bit ifrån Skövde, är friluftsaffären där bra? Annars har jag Borås ganska nära. Alingsås tror jag inte har någon renodlad friluftsaffär. Göteborg ligger ju visserligen nära med tåget.

Det som är jobbigt är att jag egentligen inte vet vad jag ska leta efter, men jag antar att passform och bärkomfort är det jag ska känna efter.

Liknande trådar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg