Snowboardskor??

En liten nybörjarfråga. Vilka märken och ev modeller av "billiga" snowboardskor är bra?
En del av skorna verkar vara av lite hårdare typ, är det bättre eller ska man satsa på en mjuk och skön sko?

Tack på förhand/ Niclas

Niclas; sa:
En liten nybörjarfråga. Vilka märken och ev modeller av "billiga" snowboardskor är bra?
En del av skorna verkar vara av lite hårdare typ, är det bättre eller ska man satsa på en mjuk och skön sko?

Tack på förhand/ Niclas

Oj, det är ingen lätt fråga du ställer Niclas.
Vad gäller märken så har jag ingen större uppfattning om vad som finns på marknaden. Det brukar ju dock löna sig att köpa en sko av något mer etablerat märke både vad gäller skons kvalitet men även vad gäller service och garanti.

Modeller då... ja vad skall man säga? Vilken typ av åkare är du? Kör du med step-in, flow eller freestyle bindningar? Hoppar du mycket eller kör du mest pist och/eller off-pist?

Det bästa är egentligen att hyra skor och testa sig fram.

Själv kör jag med den något ovanliga kombinationen stor och lång puderbräda med mjuka freestylebindningar och mjuka boots. Sån är jag. ;-)

Skön = hård och styv...

Hej,
Salomon och Burton gör bra skor. Burton, salomon och Drake gör bra bindningar. Sen är det bara en fråga om hur styva grejer du vill ha, dvs hur mycket du står på och hur mycket du tweakar/hoppar/pipar. Jag rekommenderar fortfarande Bucklebindning/mjuka skor istället för Step in. Men det är en smaksak. Bindningar kan du köpa beg om du vill. Skor ska du nog köpa nya om du inte köper din tvillings gamla skor...
Prova dig fram och lycka till.
mvh

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Anna Asplund hårda snowboardskor för tjejer Snowboard 3
Surf Stegjärn till snowboardskor och storskor? Snowboard 1

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg