Snowblades =)

Hej!

Jag är total nybörjare på skidåkning. Min enda erfarenhet är tre dagars försök att åka snowboard (fattar inte varför jag inte valde skidor :) )

Nu har jag och min sambo blivit tillfrågade att åka upp till åre en vecka i år och göra nya försök.

Har tittat runt och blivit nyfiken på snowblades, det verkar vara ett bra alternativ om man vill ha kul i några dagar och det verkar också som att det ska gå snabbare att lära sig. Kan tillägga att jag faktiskt kan stå på ett par skridskor eller rolerblades. Är detta ett bra alternativ om jag bara vill åka lite lätt i backarna en vecka ?

Jag har läst en del tidigare trådar på olika forum om detta, men det verkar som att de flesta inte kan föra en seriös diskussion när ordet snowblades nämns men detta verkar vara ett ganska vuxet forum.

Hoppas på seriösa svar !

Mvh Thomas

Varför välja?

Prova båda!

Hyr du utrustningen?
Börja med snowblades om du är sugen på det, låt ingen hindra dig!
Sen kan du ju byta till skidor och känna skillnaden, vad som passar dig.

Allmänt:
Snowblades är väl lite mer betraktade som "leksak" av många, skidor ger dig större möjligheter och fler alternativ.
Och om det är en hel vecka så är det kanske värt att lägga tiden på "skidor for dummies", alla är ju nybörjare någon gång!
Har du inga problem med att ta/lyda order, hyr en instruktör någon timme eller be ert övriga resesällskap visa grunderna, och så prova dig fram. Du kommer att lära dig snabbt!

Lycka till!

Hej!

Jag är total nybörjare på skidåkning. Min enda erfarenhet är tre dagars försök att åka snowboard (fattar inte varför jag inte valde skidor :) )

Nu har jag och min sambo blivit tillfrågade att åka upp till åre en vecka i år och göra nya försök.

Har tittat runt och blivit nyfiken på snowblades,

Ang. bräda eller skidor: