snöskor från TSL ?

Någon som testat snöskor från TSL ?
Hur bra är de, bör man välja europeiska skor eller amerikanska för våra förhållanden. Tänker mest vandra i norrländska skogar och väger strax över 70 pannor.

Mina är ett par billiga i 'plast' med extra dubbar för gång på is. Helt OK men det är lite svårt att säga om de passar för dina ändamål. Vi ville ha ett par som vi kan använda i närheten av hundtrailen och som inte kostade en förmögenhet. Mer för lek än för allvar. Men de fungerar bra på 'lite' isigare underlag. Mina är snarare för nybörjare än för avancerade. Kvalitet? Då märket även säljs av en välrenomerad alpinvaruhandlare här i Schweiz kan man utgå ifrån att det är ok.

när jag jobbade på storulvån hade vi precis inlett ettsamarbete med TSL så vi fick prova dem gratis. jag minns inte vilka modeller det var. men de funkade alldeles ypperligt. var det brant så låst eman bara fast hälen och sparkade sig uppför drivorna...jag är väl ungefär din storlek så de borde funka. de är kanske inte optimala i riktigt mkt lössnö.

Min erfarenhet av TSL är att dom är väldigt prisvärda och bra. Har provat ett par själv och dom funkade bra och en kompis klampar runt i ett par TSL och det har funkat prima. Själv kör jag med MSR. Jag är väldigt nöjd med dom men dom kosta några kronor mer än vad TSL's snöskor gör.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Piffy Atlas snöskor Skidalpinism 2
plagioclaes Välja snöskor? Skidalpinism 7
Netram Hyra snöskor i Sthlm? Skidalpinism 0
lagrave Snöskor Skidalpinism 3
snowboard/snöskor på tur Skidalpinism 0
Snöskor Skidalpinism 3

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg