Snöpinnar

Idag fick jag hem mina snöpinnar som jag beställt från Northstar.se och vilka grejer det var...
Jag valde 42 cm och de kostar 20:- styck och med tanke på att Hillebergs pinna på 31 cm kostar 104:- styck så var det enkelt att välja..! 8 stycken pinnar blev med frakt och allt bara 245:-

ec33e7bed39cd86ce8910f12628fa73f.jpg

fråga

Vad är fördelen med dessa monster-pinnar jämfört med snöankare av påsmodell?
BZ/

Senast ändrad:
har använt mina två turer, och dom funkar fint så långt, jag menar, hur svårt kan det vara å lyckas med en plåtbit?
däremot nöjde jag mig med 3dm varianten... (eller, ok, köpte ett par 40cm, också att ha längst ut på tunneln...)
dom är har ju inte hillebergs lina+krok, men jag tycker det funkar bra att bara gräva ner dom, och lägga linan runt på mitten. mina har inte glidit iaf.

mm, påsar funkar säkert också bra... kanske tom bättre? jag har inte provat...

avslutad210712

Gäst
Har också snöpinnar som jag brukar gräva ner på tvären med snöret dubbelt in genom ett hål på mitten och sen öglan runt pinnen. Får bara snön frysa til llite så sitter de som berget och går inte att få lös med mindre än att man skottar fram dem på morgonen eller sliter riktigt ordentligt. Annars kan man göra plattor av något lämpligt material med ett hål i mitten där man fäster snöret. Och sist men inte minst så gissar jag att snöpåsar fungerar riktigt bra.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
BrittMarie Längd på linor till snöpinnar? Bo och sova 5
engstrom Snöpinnar ? Bo och sova 2

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg