Snöcykling?

Har en fundering om någon har varit ute i frusna skoterspår och cyklat? Tycker det låter som ett häftigt alternativ till sommarens stigar? Får se om jag hinner en egen sväng, men tiden och solen jobbar emot:)

Har en fundering om någon har varit ute i frusna skoterspår och cyklat? Tycker det låter som ett häftigt alternativ till sommarens stigar? Får se om jag hinner en egen sväng, men tiden och solen jobbar emot:)

nix, däremot kommer jag ihåg hur vi med stor glädje, i ungdomen, körde BMX i hårt tramapde gångstigar, vilket liknar det du beskriver och det var skitkul.

vid den här tiden på året är nog ett över natten fryst skoterspår helt perfekt.

Sett på norra Kungsleden i mars förra året:
(25e mars förra året, dvs just ett år sedan ; )

Bilagor

• cyklist.jpg
    cyklist.jpg
    7 KB · Visningar: 569
Finns inget bättre än att en tidig kall morron cykla på en hårdfrusen skoterled, alldeles slätt, mjukt böljande, tyst...Men det måste vara en tidig morron, man vill inte vara några mil in i skogen när solen börjar mjuka upp snön, och man vill inte ideligen kliva åt sidan för passerande skotrar:)

Funkar bra, bara man hinner ut innan solen mjukat upp ytskiktet i spåren. Har cyklat både skoterspår och vältrampade stigar under vintern, det är nu under vårvintern föret är som bäst!

Aldrig sett någon som testat, det är ju ganska mycket pengar när man inte vet. Enligt dem själva funkar det så klart kalas, men vem vet?

Borde försöka få ett demoex av Hobbex och testa nästa vinter, vore intressant faktiskt.

Det ska funka lika bra på hardtail som på fulldämpat, kolla deras FAQ: https://www.ktrakcycle.com

Misstänker att cykeln sjunker ned en hel del, men vem vet, kanske funkar det?

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg