• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Smygsurfar ni på jobbet?

Hej!
Troligen smygsurfar många privat på jobbet, när det finns snabba uppkopplingar. Det är en hypotes för ett reportagetuppdrag jag har för tidningen Internet World. Vi ska beskriva om hur vad man får, och inte får göra med internet på jobbet.

Vi vill hitta några personer som berättar lite kort om sina surfvanor på jobbet. Följande frågor är intressanta:

Hur mycket tid använder du nätet privat dagligen på jobbet? Besöker du sajter som inte har med jobbet? (hur mycket tid ungefär per dag?)
Vad är det för sajter?
Vad är det mest olämpliga (ev olagligt, eller oetiskt) du gjort på nätet under arbetstid?
Hur undviker du att chefer avslöjar dig?
Ålder, kön och yrke? (Du behöver inte skriva ditt namn)
OBS, Svaren ska publiceras anonyma i tidningen.

Den som vill svarar i forumet, eller så mailar ni mig direkt på:
b.aslund@telia.com

Mvh Björn Åslund
Nyköping
tel 0155 290078
 
Som man frågar...

--------------------------------------
Vicka goa frågor, du kommer säkert spammas ner med svar...
--------------------------------------

Härom året när det var lite knalt i kassan så gick det ut dekret om att alla onödiga tjänsteresor skulle stoppas. För att kunna visa hur mycket vi sparade på denna åtgärd begärde chefen att vi skulle meddela honom alla inställda resor och planerad kostnad. Tror inte ngn svarade på det heller.


Mikael
 
Räkna kottarna, kolla inläggen

En titt i kottetoppen här på utsidan samt lite granskning av vilka tider som inläggen skrivs torde ge dig vatten på ditt kuvert. Självklart surfas det en hel del "privat" på arbetstid.

Jag syndar just nu, och självklart hittar jag ett sätta att ligitimera det. Det är ju en halvtimme innan hemgång fredag innan luciahelgen, klart att man måste få slappa lite...

:)
/Micke