Smygreklam

Det börjar bli mer och mer tröttsamt med denna reklam förklädd till inlägg.

Ett exempel: http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=23332#post125297

Personligen har jag egentligen inget emot viss "konsumentupplysning" i forumen, förutom att det är synd om utsidan går miste om annonspengar, förstås.
Men det stör mig när det görs så taffligt.

En helt ny användare som frågar om "rykten" han hört om något nytt ställe eller en ny affär. En annan ny användare som av en händelse kan bekräfta ryktet.
Ovanpå det ibland ytterligare ett antal helt nya användare som blir entusiastiska.

Suck.

talthoff

Forumvärd
Inlägget raderat.

Jag vill passa på att påminna om att vi inte vill ha diskussioner om enskilda inlägg i forumet eller om någon enskild medlem. Anser ni att någon brutit mot våra regler mejla redaktionen@utsidan.se eller använd "Rapportera"-knappen i forumet.

Bifoga gärna länkar till "problemet" så spar vi lite tid oxå...

-Thomas

ps. Utsidan klubb medlemskap är också ett sätt att finasiera sajten på :)

talthoff; sa:
Jag vill passa på att påminna om att vi inte vill ha diskussioner om enskilda inlägg i forumet eller om någon enskild medlem. Anser ni att någon brutit mot våra regler mejla redaktionen@utsidan.se eller använd "Rapportera"-knappen i forumet.
Sorry...
Egentligen tänkte jag starta en generell diskussion om var gränsen går, men så blev det bara ett gnällinlägg istället.
Vad jag ville säga är att just den formen av smygreklam är störande för användaren också, till skillnad från "ärliga" kommersiella inlägg.

ps. Utsidan klubb medlemskap är också ett sätt att finasiera sajten på :)
Touché. Ja ja, jag ska...

Hej,
Jag har också hört rykten om ett nytt klättergym och hade tänkt skriva ett inlägg på utsidan och fråga om någon vet mer om detta. Jag har inte skrivit tidigare, men jag har läst forumet under ett par års tid. Jag är inte säker på att författaren till inlägget om klättergym var ute efter att göra smygreklam. Han kan lika gärna ha varit en person som, precis som jag, har hört ryktet och trodde att någon på forumet kanske visste mer. Personligen är jag glad att han ställde frågan eftersom jag nu fått svar på det jag undrade.
:)
Emma

clindh

Forumvärd
Att anklaga någon för smygreklam offentligt är inte OK, särskilt inte om man nu baserar det enkom på att man frågar om någon produkt eller så i sitt första inlägget man skriver på Utsidan. Och eventuella utredningar sköter vi.

Vi har snart 36 000 reggade medlemmar men över 100 000 unika besökare i månaden, så det är en väldig massa som bara läser. Någon gång måste man skriva första inlägget...

Och vi har fortfarande inte fått reda på vad det skulle vara för butik, eller? Misslyckad smygreklam isåfall :)

Jag brukar ibland i inlägg rekommendera leverantörer och produkter. Detta gör jag i glädjen över att ha hittat nåt jag tykcer är bra.

Detta är främst ett tips till andra.
Men självklart är det utmärkt reklam för den som rekommenderas, det tycker jag dock kan vara rättvist.

Naturligtvis är det ett problem att ingen vet om jag är ärlig i mitt uppsåt. Det enda man kan göra är antagligen att vara kritisk när man läser sånt här, samt kanske se till att nytillkomna medlemmar blir uppmärksamma och tänker dessa tankar...

clindh; sa:
Att anklaga någon för smygreklam offentligt är inte OK, särskilt inte om man nu baserar det enkom på att man frågar om någon produkt eller så i sitt första inlägget man skriver på Utsidan. Och eventuella utredningar sköter vi.

Jag bad ju om ursäkt ;-)

Och vi har fortfarande inte fått reda på vad det skulle vara för butik, eller?

Jo, men din kollega tog bort det svaret.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg